Aston Martin DBX nakręca sprzedaż brytyjskiej marce

profiauto.pl 3 lat temu

W pierwszej połowie 2020 roku Aston Martin zanotował poważne straty finansowe, do których przyczyniła się również panująca pandemia. W tym roku marka wychodzi powoli na prostą, w dużej mierze dzięki sprzedaży jednego modelu – Astona Martina DBX, czyli SUV-a.

SUV-y lekarstwem na kryzys

Gdy nadchodzi kryzys i spada sprzedaż, środkiem zaradczym jest SUV. Przerabiały to takie marki, jak Porsche z Cayenne pod koniec lat 90. a ostatnio Lamborghini z Urusem, czy Bentley z Bentaygą. SUV-y w tej chwili pełnią rolę wołów pociągowych dla sportowych marek. Rozsadzają słupki sprzedaży i pozwalają z nadzieją spoglądać w przyszłość wielu producentom. Aston Martin również się o tym przekonał.

W pierwszym półroczu 2021 roku sprzedaż Astona Martina wzrosła o 224%

Przy łącznej sprzedaży 2901 aut w pierwszej połowie roku, Aston Martin zwiększył sprzedaż o 2006 aut w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku (895 sztuk). Z tego ponad 1500 egzemplarzy stanowił model DBX, co przekłada się na ponad połowę całkowitej produkcji. Niezły wynik, jak na pojazd, który trafił na rynek niedawno, bo w zeszłym roku. I jak na jego wysoką cenę, która wynosi 158 000 funtów.

Aston Martin DBX – wprowadzenie do sprzedaży SUV-a pozwoliło również zmniejszyć wydatnie straty finansowe

Przed opodatkowaniem sięgały one aż 227 mln funtów. Udało się je zredukować do 91 mln funtów. Aston Martin w końcu ma szansę zarabiać, o czym przekonany jest nowy prezes firmy, Lawrence Stroll. Ten kanadyjski milioner zainwestował w brytyjską markę w zeszłym roku kilkaset milionów funtów i dziś na pewno tego nie żałuje. Jego celem jest przekształcenie firmy w jedną z największych marek luksusowych na świecie.

Są ku temu realne podstawy. Wraz z nowym właścicielem, dyrektorem generalnym Astona Martina został Tobias Moers, który odpowiadał za sukces sportowej dywizji AMG. Oznacza to zacieśnienie współpracy z Niemcami, jeżeli chodzi o dostępność technologii i silników.

W najbliższym czasie Aston Martin ma w planach realizację kilku projektów

Jeszcze w tym roku do klientów powinien trafić model Valkyrie oraz przeznaczony wyłącznie na tor Aston Martin Valkyrie AMR Pro. Niedawno światło dzienne ujrzała 950-konna hybryda Aston Martin Valhalla. Ruszyła też dostawa ograniczonego do 88 sztuk modelu V12 Speedster. Planowana jest także produkcja kolejnych modeli, które docelowo mają zwiększyć roczną sprzedaż firmy do 10 000 aut.

Aston Martin DBX przez cały czas ma być jednak kluczowym modelem w gamie

W tym roku producent zamierza wypuścić na rynek łącznie 6000 egzemplarzy luksusowego SUV-a. Niewykluczone, iż w przyszłym roku DBX otrzyma napęd hybrydowy plug-in. Można też spotkać się z pogłoskami o debiucie 7-osobowej wersji oraz specjalnej odmiany o wysokich osiągach. Dla fanów marki jest to znakomita wiadomość.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału