Kilka drobnych zmian w zawieszeniu i elektronice sprawiło, iż niemal fabryczna Aprilia Tuarego wygrała kilka prestiżowych rajdów. A teraz możesz ten zwycięski sprzęt kupić.
Współczesne motocykle adventure potrafią mieć ogromny potencjał. Udowodnił to model Aprilia Tuareg, wygrywając włoskie Motorally Championship w 2023 i 2024 r. z Jacopo Ceruttim na pokładzie, a także odnosząc zwycięstwo w Africa Eco Race.
Zdaniem Ceruttiego już fabryczny Tuareg jest świetnym motocyklem w terenie, ale drobne modyfikacje czynią z niego maszynę jeszcze lepszą do jazdy w takich warunkach. Tak właśnie powstała wersja Rally – to motocykl wyczynowy przeznaczonego do rajdów, choć na odpowiednich oponach śmiało można nim jeździć po drogach.
Wersja Rally otrzymała poprawki w elektronice – przede wszystkim nową mapę silnika, która gwarantuje szybszą i bardziej zdecydowaną reakcję na rolgaz, a także zmiany w zawieszeniu, które teraz zapewniać ma większą stabilność przy szybkiej jeździe w wymagającym terenie. Parametry wydają się takie same jak w standardowej wersji – producentem jest Kayaba, a skok wynosi 240 mm, ale sprężyny mają charakterystykę liniową, nie progresywną, co wprawdzie pogarsza komfort, ale poprawia prowadzenie w trudnym terenie.
Wyraźnie widać także elementy typowe dla rajdówek: wysoki błotnik, złote szprychowe felgi, poszerzone podparcie stopki bocznej, czy rozbudowaną aluminiową osłonę miski olejowej. Kanapa znajduje się 20 milimetrów wyżej w porównaniu do wersji podstawowej. W miejsce standardowego układu wydechowego trafił SC Project z tytanowym tłumikiem. Waga wersji Rally wynosi 199 kilogramów, o 5 mniej niż wersja standardowa.
Dwucylindrowy silnik 660, zarówno w wersji Rally, jak i standardowej, jest teraz wyposażony w przepustnicę o średnicy gardzieli 52 milimetrów (poprzednie miały 48), co zapewnia lepszą ogólną wydajność. Zmieniona część przednia z reflektorem nadaje motocyklowi bardziej dynamicznego wyglądu.