Apple ponownie zostało uznane za najcenniejszą globalną markę. To już czwarty rok z rzędu, gdy Apple pozostaje na szczycie listy. Informacje te przekazuje raport BrandZ firmy Kantar, a jego marka jest w tej chwili wyceniana na 1,29 biliona dolarów – wzrost o 28% rok do roku.
Najnowszy ranking Kantar BrandZ Global Top 100 przyznaje Apple najwyższą pozycję w kompleksowej analizie wyników marki, co oznacza kontynuację trendu wzrostowego dla firmy, która trwa od czterech lat.
Według raportu pozycję Apple zawdzięcza trwałemu zaufaniu konsumentów. Do sukcesu firmy doprowadziło również pozycjonowanie premium i udana dywersyfikacja w zakresie sprzętu, systemu i usług. Wartość marki firmy stanowi w tej chwili około 12% całkowitej wartości BrandZ Global Top 100, która w 2025 r. wyniesie 10,7 bln USD.
Kantar przedstawia również Apple jako przedstawiciela dwóch najszybciej rozwijających się kategorii w rankingu: technologii konsumenckiej i luksusu. Według raportu, sektory te wzrosły odpowiednio o 46% i 45%, przewyższając kategorie takie jak finanse, motoryzacja i telekomunikacja. Raport przytacza utrzymujący się popyt na wysokiej klasy urządzenia, takie jak modele iPhone Pro i Apple Watch Ultra, jako wskaźniki tego pozycjonowania w dwóch kategoriach.
Apple prowadzi w rankingu BrandZ, wyprzedzając inne duże firmy technologiczne, w tym Google (nr 2, 944,1 mld USD), Microsoft (nr 3, 884,8 mld USD), Amazon (nr 4, 866,1 mld USD) i Nvidia (nr 5, 509,4 mld USD).
Źródło: MacRumors