Amerykańskie organy regulacyjne przyglądają się bliżej wycofaniu Tesli

2 tygodni temu

Amerykański organ regulacyjny szczegółowo przygląda się najnowszemu wycofaniu Tesli . Sporne jest pytanie, czy zainstalowanie nowych zabezpieczeń autopilota w dwóch milionach samochodów Tesli, o czym firma ogłosiła w grudniu, wystarczy . Agencja NHTSA podała w piątek, iż pojawiły się obawy po wypadkach z udziałem zmodernizowanych pojazdów wprowadzonych po aktualizacji. Istnieją również wyniki własnych testów NHTSA. Tesla wydała aktualizacje oprogramowania, które rozwiązują te problemy, ale nie podlegają one wycofaniu.

Niedawno miał miejsce kolejny wypadek samochodowy , który ponownie ożywił debatę na temat bezpieczeństwa systemu wspomagania jazdy „Autopilot” Tesli. 28-letni motocyklista zginął w środę wieczorem po zderzeniu z Teslą Model S. Kierowca Tesli powiedział, iż w chwili wypadku korzystał z funkcji autopilota Tesli i patrzył na swój telefon komórkowy.
Amerykański producent samochodów elektrycznych wycofał w grudniu ze sprzedaży około dwóch milionów pojazdów z powodu problemów z autopilotem. NHTSA skrytykowała wówczas brak mechanizmów zapewniających kierowcy stałą koncentrację na ruchu ulicznym. Dochodzenie wszczęto po serii wypadków, w których działał autopilot. Pojazdy Tesli uderzyły między innymi w zaparkowane karetki pogotowia; Niektóre wypadki spowodowały śmierć ludzi.
Tesla oferuje swój system Autopilota już od kilku lat . Oprogramowanie dostosowuje prędkość do ruchu na drodze i utrzymuje pojazd na pasie ruchu. Firma na swojej stronie internetowej podkreśla, iż ​​kierowca musi trzymać ręce na kierownicy i zachować czujność.

Szef Tesli, Elon Musk (52 l.), wyjaśnił zaledwie w zeszłym roku: „Wartość firmy opiera się przede wszystkim na jeździe autonomicznej”. System o nazwie „Full Self-Driving” (FSD), który został sprzedany klientom w ubiegłym roku, nie może funkcjonować bez stałego nadzoru ze strony kierowcy. Organ ds. ruchu drogowego NHTSA naliczył od 2019 r. w USA setki wypadków z udziałem Tesli jadących w trybie autonomicznym. Tesla znajduje się w tej chwili w kryzysie także z innego powodu: producent samochodów elektrycznych przeżywa najgorszy kwartał od dłuższego czasu. Sprzedaż i zyski spadły.

Idź do oryginalnego materiału