Alpine A390_β Concept zapowiada seryjny model z nadwoziem typu fastback

1 tydzień temu

Gama francuskiej marki jest aktualnie okrojona do jednego modelu w kilku wersjach. To zdecydowanie za mało, by mówić o podbiciu rynku, tym bardziej iż mówimy o sportowym coupe rywalizującym z Porsche.

Wkrótce jednak ma to się zmienić. Do gry wejdą dwie nowe konstrukcje. Pierwsza z nich to usportowiony hatchback na bazie nowego Renault 5. Drugą zapowiada właśnie zaprezentowany projekt, czyli Alpine A390_β Concept.

Fastback z atrybutami crossovera? Brzmi całkiem nieźle. Dokładnie taką samą koncepcję nadwoziową oferuje Peugeot 408, który uchodzi za jeden z najładniejszych samochodów swoim segmencie. Z tym pojazdem może być tak samo, jeżeli wersja produkcyjna nie będzie znacząco odbiegać od tego, co widzimy na dołączonych grafikach.

Alpine A390_β Concept

Pas przedni z wąskim pasem LED, podświetlonym logo i zderzakiem z ostrym zakończeniem prezentuje się agresywnie. Profil także robi wrażenie, co jest zasługą muskularnych błotników, licznych przetłoczeń i ogromnych felg.

Ciekawie prezentuje się także szklana kopuła, która zastępuje klasyczny dach. Z tyłu zachowano dokładnie taki sam motyw świetlny, co oznacza wąskie diody i świecącą nazwę marki. Zwieńczeniem całości jest potężny dyfuzor.

Alpine A390_β – pierwsze fakty

Choć na pierwszy rzut oka tego nie widać, karoseria francuskiego modelu koncepcyjnego dysponuje aktywną aerodynamiką. Chodzi o tylną strefę, gdzie podobno można zmienić długość lamp, by zmniejszyć opór powietrza.

Tak, całość wygląda widowiskowo i tak ma pozostać. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez producenta, fabryczny wariant będzie odpowiadał w 85 procentach konceptowi. Co zniknie? Podejrzewamy, ze część przeszkleń i przetłoczeń.

Alpine A390_β Concept

Producent nie ujawnił za wielu szczegółów technicznych. Wiemy, iż Alpine A390_β Concept wykorzysta architekturę AmpR Medium, czyli zaktualizowaną płytę podłogową CMF-EV, która jest wykorzystywana w Renault Scenic, Megane E-Tech i Nissanie Ariya.

Flagowa wersja otrzyma dwie jednostki elektryczne i napęd na obie osie. Uzupełnieniem będzie system Active Torque Vectoring. Moc, pojemność akumulatora trakcyjnego oraz zasięg pojazdu pozostają tajemnicą.

Czy w planach jest hybryda? Na tym etapie mówi się jedynie o wersjach elektrycznych, co może ograniczyć zainteresowanie samochodem. Wolelibyśmy, żeby Alpine rywalizowało z CUPRĄ, a nie było jedynie marką dla niewielkiej grupy entuzjastów.

Idź do oryginalnego materiału