Dane rejestracyjne za pierwsze półrocze 2025 roku wskazują na znaczący wzrost sprzedaży samochodów Alfa Romeo na polskim rynku. Marka dostarczyła klientom 1091 pojazdów, zwiększając wolumen o 49% w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2024 roku. Wzrost ten znajduje odzwierciedlenie w zwiększonym udziale marki w rynku samochodów osobowych do 0,38% – wzrost o 0,12 p.p.. Wyniki te są efektem połączenia atrakcyjnej i niezawodnej gamy modelowej oraz wygodnych form finansowania oferowanych klientom profesjonalnym i indywidualnym.
Największy wkład w tegoroczny wolumen sprzedaży ma model Junior, produkowany w zakładzie w Tychach, na który od początku roku zdecydowało się 392 nabywców. Równolegle obserwuje się wzrost zainteresowania pozostałymi modelami. SUV Stelvio zanotował 28-procentowy wzrost liczby rejestracji (326 szt.), a sprzedaż sedana Giulia wzrosła o 49% (251 szt.). Wyniki te pozwalają pozytywnie ocenić perspektywy sprzedażowe marki na drugą połowę roku.
Alfa Romeo Junior to kompaktowy spadkobierca przeszło 110-letniej tradycji, stylu i sztuki inżynieryjnej, adresowany przede wszystkim do młodszych, aktywnych klientów. W segmencie oferującym sportowe wersje, zaprojektowane na bazie modeli miejskich, Junior wyróżnia się modnym designem połączonym z zaawansowaną technologią w zakresie komfortu, łączności i charakterystyczną dla marki dynamiki jazdy. Klientom oferuje swobodę wyboru między silnikami hybrydowymi lub w pełni elektrycznymi. Dostępna jest wersja Ibrida z silnikiem 1.2 o mocy 145 KM, działającym w technologii 48V, oraz Ibrida Q4 z napędem na wszystkie koła i automatyczną aktywacją napędu tylnej osi. Nowością w gamie jest ekskluzywna seria specjalna Ibrida Intensa wyróżniająca się wyposażeniem i efektami wizualnymi.
Zelektryfikowaną gamę Juniora tworzą trzy modele dostępne w dwóch poziomach mocy: 156 KM z zasięgiem do 410 km w cyklu mieszanym WLTP, występującymi w modelach Elettrica i Elettrica Intensa, oraz 280 KM w wersji Elettrica Veloce, która odzwierciedla sportowe DNA Alfy Romeo. Wariant ten wyposażono w mechanizm różnicowy Torsen, sportowe zawieszenie obniżone o 25 mm oraz najbardziej bezpośredni w segmencie układ kierowniczy (przełożenie 14,6). Układ hamulcowy wykorzystuje przednie tarcze o średnicy ponad 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi.
Junior może być wyposażony w systemy wsparcia kierowcy umożliwiające autonomiczną jazdę poziomu drugiego oraz system kamer 360°. Łączność zapewniają usługi Alfa Connect Services, a funkcjami pojazdu można zarządzać zdalnie dzięki aplikacji (funkcja E-Control). Interfejs głosowy integruje wirtualnego asystenta Hey Alfa oraz ChatGPT. Cena modelu w wersji Elettrica zaczyna się już od 590 zł netto miesięcznie w abonamencie dla firm.