Alfa Romeo przeprowadziła lifting Stelvio i Giulii. Zmiany z zewnątrz są subtelne i pod względem stylistycznym zbliżają te dwa modele do najnowszego SUV-a Tonale.
Alfa Romeo Stelvio i Giulia zostały odświeżone
Ich wygląd nie zmienił się radykalnie. To raczej kilka poprawek z zewnątrz oraz delikatna kosmetyka wnętrza.
Obydwa modele dostały nowe światła w technologii matrycowej LED, które poznamy po nowej grafice. Tylne lampy również odświeżono, a w Giulii dodatkowo przyciemniono i wykończono błyszczącą czernią. Producent zdecydował się również nieco poprawić osłonę chłodnicy. Co ważne, zderzaki pozostawiono bez zmian.
W kokpicie zniknęły analogowe zegary
To największa zmiana względem wersji przed liftingiem. Zastąpiły je cyfrowe wskaźniki, które z pewnością nie wszystkim przypadną do gustu. Wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala można było już spotkać w mniejszym SUV-ie Tonale. Alfa Romeo daje możliwość ich konfiguracji w trzech trybach: Heritage, Evolved i Relax. Ten ostatni spodoba się minimalistom, bo ogranicza wyświetlanie informacji do minimum.
Nowością jest również nowa wersja wyposażenia Competizione, na którą składa się nowy matowy szary lakier, czerwone zaciski hamulcowe, adaptacyjne amortyzatory i pokryta skórą deska rozdzielcza. jeżeli chodzi o Stelvio, pojawią się 21-calowe felgi.
Alfa Romeo Stelvio i Giulia po liftingu – co jeszcze nowego?
Podobnie jak w Alfie Romeo Tonale, tak i w nowej Giulii i Stelvio znajdziemy technologię NFT, czyli certyfikat cyfrowy z zapisem najważniejszych informacji z użytkowania i serwisowania auta, co powinno poprawić jego wartość rezydualną.
Pod maską duży ubytek
Alfa Romeo rezygnuje z jednostki benzynowej 2.0 o mocy 200 KM. Gama silnikowa sprowadza się więc do 2-litrowej turbodoładowanej jednostki benzynowej o mocy 280 KM oraz dwóch diesli w wariantach 160 i 210 KM.
Zdjęcia: motor1.com