Alfa Romeo Stelvio i Giulia w wersji Quadrifoglio przeszły lifting

profiauto.pl 1 rok temu

Włosi upiekli dwie pieczenie na jednym ogniu – odświeżyli najmocniejszy wariant Giulii i Stelvio Quadrifoglio, prezentując jednocześnie ich specjalną i mocno limitowaną wersję 100° Anniversario.

Zmiany z zewnątrz nie odbiegają od tych przeprowadzonych w wersjach cywilnych

Dla przypomnienia – lifting podstawowych modeli Stelvio i Giulia poznaliśmy pod koniec 2022 roku. Nowością były lampy w technologii LED Matrix z nowym wzorem graficznym. W przypadku wersji Quadrifoglio styliści przeprowadzili dokładnie tę samą wizualną operację.

Dodatkowo dynamiczny duet wyróżniono specjalną edycją „100th Anniversario”

Upamiętnia ona setną rocznicę debiutu pierwszego samochodu z symbolem czterolistnej koniczyny. Na rynek trafi tylko sto takich aut. Poznamy je po złotych zaciskach hamulcowych oraz detalach z włókna węglowego na osłonie chłodnicy i lusterkach. Standardem jest układ wydechowy marki Akrapovich, a wśród dostępnych lakierów są Rosso Etna, Verde Montreal i Nero Vulcano.

We wnętrzu obydwu modeli debiutują cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cala

Czarną skórę połączono z alcantarą, a włókno węglowe wpasowano w panele drzwi, tunel centralny i panel wskaźników. Obok złotego logo Quadrifoglio po stronie pasażera na desce rozdzielczej umieszczono również haft odwołujący się do historii i dziedzictwa marki.

Najważniejsza informacja dla klientów dotyczy mocy

Silnik V6 o pojemności 2,9 litra z podwójnym doładowaniem zamiast 510 generuje teraz 520 KM. Zwiększenie mocy związane jest wyłącznie z edycją specjalną, która poza limitowaną liczbą egzemplarzy została również ograniczona do wybranych rynków europejskich oraz rynku chińskiego.

Alfa Romeo Stelvio i Giulia w wersji Quadrifoglio po liftingu

Alfa Romeo Giulia dysponuje napędem na tył, podczas gdy Stelvio ma napęd na wszystkie koła. Obydwa modele wykorzystują ośmiobiegową skrzynię biegów ZF, współpracującą z nowym mechanizmem różnicowym wywodzącym się z modelu GTA.

Dane dotyczące osiągów nie są znane, ale 10 KM więcej nie przełoży się na zauważalne przyspieszenie. w tej chwili Giulia Quadrifoglio rozpędza się do setki w 3,9 s, a SUV jest szybszy o 0,1 s.

Alfa Romeo rozpocznie przyjmowanie zamówień na edycję specjalną jeszcze tej wiosny, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w trzecim kwartale 2023 roku.

Zdjęcia: Alfa Romeo

Idź do oryginalnego materiału