Ale urwał! Edycja 2023. Zima kontra kierowcy na letnich oponach?

2 lat temu
Zdjęcie: https://twitter.com/BandytaZKamerka/status/1615612120313507840?t=7QdDvytanRRvEvPtl39VDg&s=07


Pamiętacie kultowy filmik "Ale urwał!"? Jeszcze nie skończył się styczeń, a już mamy mocnego kandydata do tytułu zimowego kierowcy tego sezonu. Ale urwał w wersji na rok 2023? takie sceny rozegrały się w jednej z miejscowości na Podhalu.

Zima znów zaskoczył kierowców na letnich oponach. Do poniższej sytuacji doszło w miejscowości Murzasichle. Kopia kultowego filmiku "Ale urwał"? Oceńcie sami.

Polska jest jedynym krajem Unii Europejskiej z takim klimatem, gdzie przepisy nie przewidują wymogu jazdy na oponach zimowych lub całorocznych w warunkach jesienno-zimowych. Jednak polscy kierowcy są na to gotowi – opowiada się za tym aż 82% badanych. Same deklaracje nie są jednak wystarczające – przy tak wysokim poparciu wprowadzenia obowiązku sezonowej wymiany opon przez cały czas z obserwacji warsztatowych wynika, iż aż 1/3 czyli około 6 milionów kierowców jeździ zimą na oponach letnich.

Cofanie licznika. Oszustwo w co siódmym aucie?

Zakup używanego samochodu powinien być ekscytujący, ale brak przejrzystości na rynku wciąż psuje całą przyjemność. Proceder ingerowania w stan licznika, mimo, iż nielegalny, utrzymuje się przez cały czas na…

Opony letnie nie zapewniają odpowiedniej przyczepności auta choćby na suchej drodze w temperaturach poniżej 7ºC – twardnieje wtedy mieszanka gumowa w ich bieżniku, co pogarsza przyczepność szczególnie na mokrych, śliskich drogach. Wydłuża się droga hamowania oraz znacznie zmniejsza zdolność do przekazywania momentu napędowego na nawierzchnię drogi.

Mieszanka gumowa bieżnika opon zimowych i całorocznych jest bardziej miękka, a dzięki krzemionce nie twardnieje w niższych temperaturach. Sprawia to, iż nie tracą one elastyczności i mają lepszą od opon letnich przyczepność w chłodnych temperaturach choćby na suchej drodze, w deszczu, a już szczególnie na śniegu.

Idź do oryginalnego materiału