Abarth 500e, czyli skorpion na prąd oficjalnie ma swój debiut

profiauto.pl 1 rok temu

Abarth zaprezentował w pełni elektrycznego hot hatcha na bazie Fiata 500e. Ma więcej mocy, sportowe zawieszenie, nowe tryby jazdy i …generator dźwięku.

Marka Abarth wchodzi na pełnej w elektryczność

Pierwszym reprezentantem nowej ery jest Abarth 500e, który bazuje na Fiacie 500e, ale jest od niego mocniejszy i oczywiście szybszy. Jego silnik elektryczny dostarcza 155 KM i 235 Nm momentu obrotowego, wobec 117 KM i 220 Nm standardowej elektrycznej wersji. To przekłada się na sprint do setki w czasie 7 s i prędkość maksymalną 160 km/h.

Abarth jednocześnie zestawia osiągi elektrycznego skorpiona ze spalinowym modelem 695

I wynika z nich, iż w kwestii przyspieszenia elektryk nie ma się czego wstydzić. Rozpędza się szybciej o jedną sekundę od 20 do 40 km/h niż jego odpowiednik z benzynową jednostką. Góruje też nad nim w zakresie od 40 do 60 km/h i to o całe 1,5 s. Nieco słabiej wypada, jeżeli chodzi o porównanie sprintu od 0 do 100 km – tutaj spalinowy 180-konny model 695 jest szybszy o 0,3 s.

Abarth 500e posiada akumulator o pojemności 42 kWh

I podobnie jak w miejskim wariancie można go ładować z maksymalną mocą 85 kW. Naładowane baterii do pełna od 0 do 80% zajmuje 35 minut. Producent nie podał zasięgu, ale można obstawiać, iż jest on mniejszy niż 320 km, które pokonamy w Fiacie 500e.

Na początku na rynek trafi edycja o nazwie Scorpionissima

Będzie ograniczona do 1949 egzemplarzy, co stanowi ukłon w stronę daty powstania marki Abarth. Jej wyróżnikiem jest kolor Acid Green (lub Poison Blue) oraz boczna grafika. W tej wersji elektryczny hot-hatch dostępny jest ze szklanym dachem, przyciemnianymi tylnymi szybami, stalowymi listwami progowymi i 18-calowymi felgami.

W kabinie nie zabraknie stalowych nakładek na pedały i foteli ze zintegrowanymi zagłówkami z wygrawerowanym nowym logo Skorpiona.

A propos trybów jazdy – są trzy: Turismo, Scorpio Street i Scorpion Track

Ten pierwszy zapewnia nieco niższą moc (136 KM) i sprawdzi się do spokojnej jazdy po mieście. Tryb Scorpio Street jest gwarancją najwyższych osiągów przy maksymalnym wykorzystaniu hamowania regeneracyjnego. Ostatni tryb Scorpion Track wiąże się z maksymalnymi osiągami. Generator dźwięku naśladujący brzmienie silnika benzynowego występuje w pakiecie, ale można go w ustawieniach wyłączyć.

Abarth 500e w specjalnej edycji Scorpionissima we włoskim cenniku znalazł już swoje miejsce. Jego cena to 43 000 euro.

Zdjęcia: Abarth

Idź do oryginalnego materiału