BMW serii 5 jest niezwykle ważnym modelem w gamie niemieckiego producenta. Właśnie poznaliśmy jej kolejną odsłonę po liftingu. Oto kilka ciekawostek z nią związanych.
1. Grill na szczęście nie jest gigantyczny
Nerki są w rozsądnym rozmiarze i wbrew licznym obawom nie dominują z przodu. BMW zmieniło stylizację zderzaka i świateł, a z tyłu postawiło na trapezoidalne końcówki wydechów. Największe zmiany odczują nabywcy pakietu M Sport, który zapewnia powiększone wloty powietrza, spojler na tylnej klapie i przeprojektowany dyfuzor.
2. Nowe standardowe światła LED prezentują się ciekawie
Są w pełni LED-owe i dostępne w standardzie. W opcji można zaznaczyć laserowe reflektory do jazdy dziennej w kształcie litery L. Tylne światła zyskały nową sygnaturę oraz przyciemnienie.
3. BMW serii 5 jest dłuższe od poprzednika
Dokładnie o 21 mm w przypadku sedana i 27 mm, jeżeli chodzi o wersję Touring.
4. Na pokładzie w końcu Android Auto
Poza tym 10,25-calowy wyświetlacz w standardzie oraz poprawiona nawigacja, która aktualizuje dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz dostarcza informacje o korkach czy miejscach parkingowych.
5. Układ miękkiej hybrydy dostępny w 4- i 6-cylindrowych jednostkach
Jedną z najważniejszych aktualizacji względem poprzednika jest wdrożenie układu mild-hybrid z 48-voltową instalacją elektryczną, który oferuje lepszą wydajność i spalanie. Układ obejmuje funkcję rekuperacji energii (m.in. podczas hamowania), która jest magazynowana w akumulatorze 48 V, by następnie zasilić pracę wspomagania układu kierowniczego, światła, system ogrzewania, czy elektryczne szyby. Skumulowana energia może również zostać wykorzystana jako krótkotrwałe wsparcie mocą głównej jednostki, co przyda się przy przyspieszaniu, czy wyprzedzaniu.
6. W ofercie także hybrydy typu plug-in
Najmocniejsza z nich (545e xDrive) bazuje na 6-cylindrowym silniku, który wespół z elektrycznym motorem generuje 394 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Wartości te pozwalają na sprint do setki w czasie 4,7 s, a zasięg na samym prądzie sięga 57 kilometrów.
7. Topowa odmiana w tej chwili to M550i xDrive
Napędza je 4,4-litrowa jednostka V8 o mocy 530 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3,6 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Na M5 będzie trzeba jeszcze trochę poczekać.
8. Na wyposażeniu cała plejada systemów bezpieczeństwa
Od systemu monitorowania martwego pola, po asystentów wspierających kierowcę w jeździe w korku, czy na autostradzie. BMW rozbudowało także asystenta parkowania oraz zaopatrzyło pojazd w wideorejestrator znany z serii 7.
W salonach najnowszą serię 5 zobaczymy w drugiej połowie roku.
Zdjęcia: motor1.com