“70% naszej sprzedaży to sektor ciężarowy” – wywiad z prezesem spółki LUMAG

1 tydzień temu

Spółka LUMAG, producent elementów układu hamulcowego, systematycznie zwiększa swoje zaangażowanie w rynek pojazdów ciężkich. Niedawno nastąpiła pokoleniowa zmiana na szczycie zarządu spółki. Rozmawiamy z nowym prezesem LUMAG – Grzegorzem Żakiem.

Witold Hańczka: LUMAG to firma rodzinna, prowadzona przez jedną osobę od ponad 35 lat. Czy we współczesnym wielkim biznesie pozostało miejsce dla takich przedsiębiorstw czy też konieczne staje się dążenie do stopniowej transformacji w korporację?

Grzegorz Żak: Myślę, iż zawsze będzie miejsce dla takich firm jak LUMAG, czyli średniej wielkości przedsiębiorstw. Oczywiście na co dzień widać, jak powstają gigantyczne korporacje, których produkty czy usługi docierają w każdy zakamarek naszego globu. LUMAG funkcjonuje jako niezależny producent już ponad 35 lat. Nie widzimy powodu do fuzji z innymi przedsiębiorstwami. Naszą przewagą na rynku europejskim jest oprócz wysokiej i powtarzalnej jakości, elastyczność w reakcji na potrzeby klienta, choćby tego w skali w mikro. Inną, równie istotną sprawą jest szybkość w podejmowaniu decyzji oraz reakcji na trendy rynkowe. Oczywiście stopniowo wprowadzamy działania, które automatyzują wszelkie dziedziny naszego przedsiębiorstwa. Ma to bezpośrednie przełożenie na funkcjonowanie w globalnym łańcuchu dostaw, a więc tam, gdzie działają największe korporacje.

W jakiej kondycji znajduje się w tej chwili firma LUMAG i jakie są jej aktualne priorytety?

LUMAG rozwija się w sposób organiczny, wszelkie inwestycje w technologię, rozwój produktów czy pozyskiwanie nowych rynków, finansowane są ze środków własnych. Pomimo chwilowych trudności, jakie dotknęły wszystkie branże w czasie COVID czy wojny na Ukrainie, sprzedaż rośnie w tempie kilku procent rocznie. Ostatnie 5 lat to inwestycje skupione na wzroście mocy produkcyjnych oraz zdolności badawczych i rozwojowych. LUMAG jest w tej chwili jedynym producentem, który posiada aparaturę badawczą do kontroli emisji pyłów z układów hamulców. Nasi inżynierowie uczestniczą w grupach roboczych przy europejskiej komisji gospodarczej ONZ, która wypracowuje normy dotyczące emisji pyłów z hamulców w samochodach ciężarowych.

Na którym z rynków radzicie sobie w tej chwili lepiej – osobowym (marka Breck) czy ciężarowym (Lumag)?

Największa dynamika wzrostu sprzedaży w ostatnich latach jest w sektorze ciężarowym, w marce LUMAG. Ten sektor odpowiada za 70% sprzedaży. Marka LUMAG jest bardzo silna nie tylko w Polsce ale także pozostałych krajach środkowo-europejskich. To oczywiście oddziałuje na postrzeganie LUMAG przez kontrahentów z Europy Zachodniej.

Przeczytaj całość wywiadu na portalu MotoFocus.pl

Idź do oryginalnego materiału