5 najciekawszych motocykli targów EICMA 2024

1 miesiąc temu

Pięć modeli z EICMA, które przyciągnęły naszą uwagę pochodzi z różnych segmentów i krajów, ale łączy w sobie jedno – są wyjątkowe i wnoszą coś nowego. Co Wy dodalibyście do tej listy?

Targi EICMA w Mediolanie wciąż budzą ekscytację i przyciągają tysiące fanów motocykli. Producenci ochoczo prezentują swoje najnowsze technologie i wyznaczają trendy na kolejne sezony. Tegoroczna lista premier nie jest tak spektakularna jak bywało w poprzednich latach, ale pojawiło się kilka nowości, które wywołały szybsze bicie serca.

1. BMW F 450 GS Concept

BMW zaprezentowało koncept F 450 GS, który idealnie wpasowuje się w potrzeby początkujących motocyklistów i tych poszukujących lekkiego motocykla enduro. Wyposażony w nowo opracowany, dwucylindrowy silnik o pojemności 450 cmł, generuje 48 KM – maksymalną moc dozwoloną w kategorii A2. Waga wynosząca zaledwie 175 kg daje nadzieję na dzielność terenową, a regulowane zawieszenie upside-down potwierdza jego ambicje offroadowe. Charakterystyczny design w kolorach Trophy – błękit, czerwień i biel – wyróżnia go spośród konkurencji. To motocykl dla tych, którzy chcą łączyć styl z funkcjonalnością w trudnym terenie.

2. Ducati Panigale V2

Nowy Ducati Panigale V2 robi wrażenie przede wszystkim dzięki zmniejszonej wadze – jest aż o 15 kg lżejszy od poprzednika. Dwucylindrowy silnik o pojemności 955 cmł, mimo mocy „tylko” 120 KM zapewnić ma emocje podobne jak w poprzednim modelu. Nowoczesne linie i aerodynamiczne detale nadają mu sportowego charakteru, a ulepszona ergonomia pozwala na łatwiejsze manewrowanie zarówno w mieście, jak i na torze. Model ten będzie szczególnie atrakcyjny dla fanów Ducati poszukujących maszyny do dynamicznej jazdy na co dzień.

3. Suzuki DR-Z4S/DR-Z4SM

Powrót legendarnej serii DR-Z od Suzuki to ukłon w stronę fanów supermoto i enduro. Model DR-Z4S to wszechstronny motocykl terenowy, a wersja SM to supermoto, z 17-calowymi kołami. Obie wersje napędza jednocylindrowy silnik o pojemności 400 cmł, dostosowany do nowych norm emisji spalin. Charakterystyczny, prosty design nawiązuje do korzeni serii, ale uzupełniony jest o współczesne technologie, jak elektroniczne systemy wsparcia jazdy. To propozycja dla miłośników uniwersalności i klasycznego stylu.

4. Moto Morini X-Cape 1200

Moto Morini wkracza w segment dużych turystyków modelem X-Cape 1200. Ten motocykl wyposażony w widlasty silnik o pojemności 1200 cmł i mocy ponad 120 KM, jest stworzony do pokonywania długich tras. Komfortowy kokpit z dużym wyświetlaczem TFT, a także solidne zawieszenie o dużym skoku podkreślają jego przeznaczenie turystyczne. Jednocześnie elegancki, włoski design sprawia, iż model przyciąga wzrok nie tylko na drodze, ale i na parkingu. To maszyna dla wymagających podróżników.

5. KTM 1390 Super Duke GT

„Bestia” od KTM zyskała w tym roku kilka usprawnień, które sprawiają, iż pozostało bardziej wszechstronna. Silnik V2 o pojemności 1390 cmł generuje imponującą moc 180 KM, co czyni go jednym z najmocniejszych turystycznych nakedów na rynku. Komfortowa pozycja jazdy, ulepszona aerodynamika i zaawansowana elektronika – w tym adaptacyjne zawieszenie – czynią z 1390 Super Duke GT świetnego kompana zarówno na autostradach, jak i na krętych górskich drogach. Idealny wybór dla motocyklistów o sportowej duszy, którzy oczekują wszechstronności.

Tegoroczna edycja EICMA pokazała, iż rynek motocykli wciąż się rozwija, oferując modele o różnorodnym przeznaczeniu. Czy szukasz lekkiego enduro, szybkiego supermoto, czy luksusowego turystyka – wśród tegorocznych premier każdy znajdzie coś dla siebie. Który z tych modeli widzisz w swoim garażu?

Idź do oryginalnego materiału