40 lat przechowywania: samochód projektu Chevrolet Corvette z 1958 r

1 rok temu

To Chevrolet Corvette z 1958 roku, który ponad 40 lat temu został rozebrany do renowacji, niestety odbudowa utknęła w martwym punkcie i od tamtej pory czeka w obecnym stanie na nowego właściciela, który dokończy pracę.

Rok 1958 był ważnym rokiem dla Corvette, ponieważ zadebiutował nowy styl poczwórnych reflektorów, który miał charakteryzować wygląd samochodu do lat 60. Ten samochód jest dostępny z dwiema opcjami silnika, oryginalnym 283 gołym blokiem silnika V8 i kompletnym 327 V8, który jest w tej chwili zainstalowany w samochodzie.

Szybkie fakty – Chevrolet Corvette z 1958 roku

Chevrolet Corvette z 1958 r. stanowił kamień milowy w historii Corvette C1 pierwszej generacji, ponieważ wtedy nastąpiło przejście ze standardowych podwójnych reflektorów na poczwórne reflektory. Miały również bardziej wydatne osłony chłodnicy, maskę z imitacją żaluzji i po raz pierwszy obrotomierz umieszczono bezpośrednio przed kierowcą. Corvette pierwszej generacji położyła podwaliny pod siedem kolejnych generacji rodziny modeli, model teraz w 70. roku produkcji z nową Corvette C8 z silnikiem umieszczonym centralnie. C1 Corvette była jednym z pierwszych produkowanych samochodów, w których zastosowano nadwozie kompozytowe, w tym przypadku z włókna szklanego, co pomogło uprościć produkcję i znacznie zmniejszyć masę własną pojazdu. Korweta C1, którą tu widzisz, czekała 40 lat na zakończenie renowacji. Jest teraz oferowany do sprzedaży z Michigan w serwisie eBay Motors z ceną Kup teraz 52 500 USD.

C1 Corvette – pochodzenie i rozwój

Pierwsza generacja Chevroleta Corvette, powszechnie znana jako C1, zapoczątkowała niezwykłą motoryzacyjną podróż, która trwała ponad sześć dekad.

Chevrolet Corvette z 1958 roku był wyposażony w nowy układ czterech reflektorów, a także nowo przeprojektowaną deskę rozdzielczą i mnóstwo opcji wysokowydajnych silników. Zdjęcie dzięki uprzejmości Chevrolet Motor Company.

Pierwsza Corvette została wprowadzona na rynek w 1953 roku i produkowana do 1962 roku, C1 sprawiła, iż ​​Corvette stała się symbolem amerykańskich samochodów sportowych z epoki odrzutowców, a w ostatnich latach produkcji stała się prawdziwym pretendentem na torach wyścigowych w Ameryce Północnej i Europie z najlepszymi na świecie.

Corvette C1 była wynikiem wspólnych wysiłków Harleya Earla z General Motors, wizjonerskiego projektanta i Eda Cole’a, utalentowanego inżyniera. Duet miał na celu stworzenie amerykańskiego samochodu sportowego, który mógłby konkurować z europejskimi modelami Jaguara, MG, Ferrari, Astona Martina, Mercedes-Benz i Porsche.

Punktem kulminacyjnym ich wizji była Corvette, wyjątkowe połączenie stylu, osiągów i przystępnej ceny, które gwałtownie poruszyło wyobraźnię amerykańskiej publiczności.

Corvette C1 charakteryzowała się charakterystyczną i elegancką stylistyką, charakteryzującą się zaokrąglonymi, płynnymi liniami i czystym językiem stylistycznym Jet Age z lat 50. XX wieku. Pierwsze modele były budowane manualnie przy użyciu rewolucyjnego (jak na tamte czasy) kompozytowego korpusu z włókna szklanego, lekkiego i ekonomicznego materiału, który przyczynił się do osiągów Corvette i łatwości produkcji.

Chevrolet rozwijał Corvette przez całe lata pięćdziesiąte, aby bezpośrednio konkurować z samochodami sportowymi wychodzącymi z Europy. Zdjęcie dzięki uprzejmości Chevrolet Motor Company.

Stylistyka samochodu ewoluowała w trakcie jego produkcji, wraz z dodaniem podwójnych reflektorów w 1958 r. i wprowadzeniem bardziej wyrazistego tylnego „kaczego ogona” w 1961 r., który stał się charakterystycznym elementem stylistycznym Corvette.

C1 Corvette – osiągi i inżynieria

C1 Corvette przeszedł znaczące ulepszenia wydajności przez cały okres swojego życia. Początkowy model z 1953 roku był wyposażony w dość skromny rzędowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 150 KM i pojemności 235 cali sześciennych, znany jako „Blue Flame”. Początkowo samochód był oferowany tylko z 2-biegową automatyczną skrzynią biegów Powerglide, więc jego sportowe adekwatności pozostawiały wiele do życzenia.

Osiągi Corvette zostały podniesione w 1955 r. wraz z wprowadzeniem 265-calowego silnika V8 z małym blokiem – silniki V8 stały się kamieniem węgielnym osiągów Chevroleta na nadchodzące dziesięciolecia.

W kolejnych modelach udoskonalono zawieszenie, hamulce i silniki, w tym kultowy silnik V8 o pojemności 327 cali sześciennych z wtryskiem paliwa z 1962 roku, który wytwarzał 360 KM i gwałtownie zyskał przydomek „Fuellie”.

Ta reklama Corvetty z 1958 roku pokazuje, iż może być używany jako samochód miejski w ciągu tygodnia i samochód sportowy w weekendy. Zdjęcie dzięki uprzejmości Chevrolet Motor Company.

Wczesne kamienie milowe Corvette

1953 – Chevrolet Corvette zadebiutował na GM Motorama w Nowym Jorku w Waldorf-Astoria, spotkał się z niezwykle pozytywną reakcją zarówno opinii publicznej, jak i ówczesnej prasy motoryzacyjnej. Produkcja rozpoczęła się jeszcze w tym samym roku i wyprodukowano tylko 300 egzemplarzy, wszystkie w kolorze Polo White z czerwonym wnętrzem. 1955 – Wprowadzenie silnika V8 z małym blokiem zapewniło znaczny wzrost osiągów, zwiększając atrakcyjność i konkurencyjność Corvette w stosunku do europejskich samochodów sportowych. 1957 – Wprowadzenie wtrysku paliwa i czterobiegowej manualnej skrzyni biegów podniosło możliwości Corvette, a silnik V8 o pojemności 283 cali sześciennych z wtryskiem paliwa generował imponującą moc 283 KM. 1960 — Corvette C1 odcisnęła piętno na międzynarodowej scenie wyścigowej, wygrywając klasową wygraną w prestiżowym 24-godzinnym wyścigu długodystansowym Le Mans, umacniając swój status światowej klasy samochodu sportowego.

Ta Corvette znajduje się w częściowo odnowionym stanie od lat 80. XX wieku i jest teraz wystawiona na sprzedaż w serwisie eBay w nadziei, iż ktoś ją kupi i dokończy robotę.

Pokazany tutaj Chevrolet Corvette z 1958 roku

Jak zauważono we wstępie, ten samochód czekał na swoją renowację znacznie dłużej niż większość, przebudowa rozpoczęła się pierwotnie w latach 80., ale nigdy nie została ukończona. Życie czasami ma sposób, aby stanąć na drodze do tych rzeczy.

Na aukcji eBay wyjaśniono, iż samochód jest dostarczany z tym, co ich zdaniem jest oryginalnym blokiem silnika 283 V8, jednak w tej chwili jest wyposażony w w pełni zbudowany i działający Chevrolet 327 V8 – więc od nowego właściciela zależy, czy zechcą wybrać oryginalność ponad odrobiną dodatkowej mocy.

Wygląda na to, iż uwzględniono wiele chromowanych, jasnych elementów, a także wiązkę przewodów i oczywiście podwozie, zawieszenie, hamulce i nadwozie są skręcone razem jako pakiet toczny.

Ten samochód jest wyposażony w bardziej pożądaną 4-biegową manualną skrzynię biegów, która jest preferowana przez entuzjastów zamiast automatycznych skrzyń biegów tamtych czasów.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o tym niezwykłym samochodzie projektowym lub zarejestrować się do licytacji, możesz odwiedzić aukcję tutaj w serwisie eBay. Jest oferowany na sprzedaż z Saugatuck w stanie Michigan z ceną Kup teraz 52 500 USD.








Zdjęcia dzięki uprzejmości Chicago Car Club

Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.

Silodrome zostało założone przez Bena w 2010 roku, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.

Idź do oryginalnego materiału