W 2020 roku Volkswagen planuje wprowadzić 34 nowe modele. Niektóre z nich to całkowicie nowa oferta, inne stanowić będą warianty już istniejących modeli. Nie zabraknie nowych SUV-ów i crossoverów (w sumie aż 12) oraz elektryków i hybryd.
Surowe przepisy dotyczące emisji spalin, które wejdą w życie z dniem1 stycznia 2020 roku, wymusiły na wielu producentach przekształcenie swoich ofert i położenie nacisku na budowę pojazdów elektrycznych i hybrydowych.
Jeśli chodzi o Volkswagena, w połowie przyszłego roku na drogę wyjedzie Volkswagen ID.3, który miał swój debiut na targach we Frankfurcie. Auto dysponuje 330-kilometrowym zasięgiem i ma dużą szansę załapać się na rządowe dopłaty do elektryków.
Kolejnym autem z rodziny ID będzie SUV ID.4 (na bazie konceptu ID. Crozz)
Oficjalnie poznamy go w kwietniu. Powinni ucieszyć się z niego Amerykanie, bowiem będzie to pierwsze auto Volkswagena na prąd, które trafi na rynek w USA. Ale to nie wszystko. Volkswagen pracuje jeszcze nad sześcioma innymi pojazdami o napędzie elektrycznym.
Większość modeli z klasycznym napędem – od Golfa, po Tiguana, czy Touarega – będzie miało swoje odpowiedniki z układem hybrydowym.
A propos Golfa – ruszy sprzedaż jego ósmej generacji
W 2020 roku do salonów trafi niewątpliwie jedna z najważniejszych tegorocznych premier, czyli nowy Volkswagen Golf. Jego produkcja już trwa w Wolfsburgu, a w ofercie oprócz wersji hatchback pojawi się także kombi oraz warianty GTI, GTD i sportowy R.
Po 16 latach zadebiutuje nowy Volkswagen Caddy
Czwarta generacja popularnego dostawczaka zyska bardziej sportowy styl bez utraty takich cech, jak praktyczność i ładowność. To oznacza, iż Volkswagen nie chce ograniczać się tylko do przedsiębiorców i Caddy ma być atrakcyjną propozycją także dla zwykłych klientów.
Poza tym niemiecka marka zgłosiła w urzędzie patentowym 3 nowe nazwy, które prawdopodobnie zostaną wykorzystane w przypadku odmian Volkswagena T-Roc i T-Cross. Są to: T-Sport, T-Coupe i T-Go. Najwięcej spekulacji budzi szczególnie ta ostatnia, być może związana z brazylijskim wariantem Gola.
Plany Volkswagena wykraczają poza rok 2020
Do 2024 roku Volkswagen zamierza zainwestować aż 19 miliardów euro w przyszłe technologie. Z tej sumy aż 11 miliardów euro przeznaczone zostanie na rozwój elektrycznej mobilności.
Zdjęcia: motor1.com