2500 Rebel to idealny kompromis Ram

1 rok temu

W dzisiejszych czasach nie tylko BMW wypełnia nisze. Ram’s 2500 Rebel rozszerza ofertę marki Heavy Duty, łącząc wybrane komponenty z innych Ramów, aby stworzyć ciężarówkę, która żyje między koniem roboczym, zorientowanym na ulicę standardowym 2500 i pojazdem terenowym Power Wagon. Niedawno spędziliśmy tydzień codziennie jeżdżąc Rebelem 2500, który powstał z pytaniem: czy środkowe dziecko w linii modeli Ram 2500 ma jakiś sens? Założę się, iż tak, i to jest cholernie chwalebne.

Diesel + Rebel = Bez zastanowienia

Od dawna mówiliśmy, iż Power Wagon z silnikiem Diesla byłby najlepszym w świecie ciężkich samochodów ciężarowych. Podczas gdy ten jednorożec wciąż nie istnieje, na szczęście Ram pozwala wyposażyć Rebelianta 2500 w silnik Diesla Cummins. Sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 6,7 l generuje moc 370 koni mechanicznych i moment obrotowy 850 Nm, co pomaga holować 14 920 funtów i przewozić 1970 funtów ładunku. Tymczasem podstawowy silnik gazowy Hemi 2500 Rebel o pojemności 6,4 l ma 410 KM i 429 funtów na stopę i może holować o 250 funtów mniej, jednocześnie reklamując ogromną ładowność 3140 funtów. Warto zauważyć, iż Power Wagon jest dostępny tylko z 6,4 l Hemi. Ma ładowność 1560 funtów i zdolność holowania 10520 funtów. Rebel kontra Power Wagon to oczywiście ogromna różnica na froncie konia pociągowego.

2500 Rebel otrzymuje kilka punktów specyficznych dla modelu. Warto zwrócić uwagę na elektronicznie blokowany tylny mechanizm różnicowy, prześwit 11,1 cala i dostępną wyciągarkę Warn Zeon-12 (dostępna tylko z Hemi). Jest też wiele wizualnych wyróżników, które odróżniają go od innych 2500. Część tego ulepszenia wyglądu pochodzi z 33-calowych opon Goodyear Wrangler DuraTrac. Nie jesteśmy jednak przekonani, czy ta opona jest adekwatnym wyborem do tego zastosowania. DuraTrac pojawił się w 2010 roku i praktycznie wynalazł segment opon do crossoverów na każdy teren i błoto, ale jego czas minął. Dziś ma stosunkowo krótką żywotność i wciąż boryka się z notorycznie miękkimi ścianami bocznymi. Ale hej, DuraTrac przez cały czas wygląda obłędnie. Seks się sprzedaje.

Widz i kierowca też

I człowieku, czy ta ciężarówka jest seksowna. W każdym razie tak seksowny, jak może być pickup o wartości ~ 7000 funtów. Zdaniem tego recenzenta Ram jest zdecydowanie lepiej wyglądający niż jakikolwiek porównywalny Ford lub GM. Kaptur i reflektory są dużą częścią tego, boki opadają w sposób niejasno przypominający oryginalne wagony mocy.

W dużej mierze dzięki dobrej widoczności i zaskakująco lekkiemu sterowaniu, 2500 Rebel wydaje się stosunkowo zwinny w mieście. Jest lekki, jakby chciał być prowadzony, a nie tylko wykonywać swoją pracę. Celowe, ale jakoś dziwnie zabawne. A jak na ciężarówkę tej wielkości i masy, jeżdżącą na tak agresywnych oponach, jakość jazdy jest po prostu niewiarygodna. Jest taki gładki, taki opanowany; jeździ lepiej niż większość 1500 i prawdopodobnie równie dobrze jak mój własny Lexus GX460. Możesz z łatwością żyć z 2500 Rebel jako codziennym kierowcą, jeżeli masz na to miejsce.

Byłby to przyjemny pojazd do pilotowania na co dzień. Silnik Cummins to monstrum momentu obrotowego, które wydaje dźwięki przypominające Freightlinera, których głośność i wściekłość zwiększają się wraz z uderzeniem prawego bagażnika. Dźwięk jest boski, z pewnością jeden z najbardziej przyjemnych w świecie ciężarówek.

Ładniejszy w środku niż ciężarówka o dużej ładowności powinna być

Podobnie jak w przypadku innych produktów Ram, zalety życia Rebel 2500 są doskonałe. 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 12-calowy ekran dotykowy UConnect 5 są najwyższej klasy zarówno pod względem rozdzielczości, jak i użyteczności. Elektrycznie wysuwane lusterka holownicze mają elektrycznie regulowane lusterka martwego pola. Znakomity jest kontroler cofania przyczepy. Przednie siedzenia to trony, tylne siedzenie jest ogromne, stereo jest przyzwoite, a na autostradzie jest niemal luksusowo wygodne. Przemierzanie długich odcinków otwartej amerykańskiej wsi w tej ciężarówce z holowaną przyczepą byłoby fantastyczne.

Skoro jest tak dobrze, to jaki jest haczyk? Oczywiście kompromisy. 2500 Rebel nie ma przedniej szafki Power Wagon ani odłączania elektronicznego stabilizatora. Ale tak naprawdę, kto w ogóle jeździ tak dużymi ciężarówkami? Ten tylny schowek będzie prawdopodobnie używany tylko do wyciągania ciężarówki z głębokiego błota lub śniegu. W takim przypadku pomocna byłaby przednia szafka, ale takie sytuacje są nieliczne. W praktyce hardkorowi roboty wybiorą bardziej niezawodny wybór manualnego odłączania stabilizatorów ciężarówek, a przednia szafka jest stosunkowo łatwa do dodania w wielkim schemacie rzeczy. Podobnie jest z wyciągarką, choćby w ciężarówce z silnikiem Diesla.

Potrzebne są tylko pieniądze

Drugim haczykiem jest czynnik finansowy. Cena podstawowa 2500 Rebel zgodnie z informacjami podanymi w momencie mojej pożyczki wynosiła 68 840 USD (narzędzie Ram’s Build & Price pokazuje teraz sugerowaną cenę detaliczną 2023 w wysokości 67 320 USD), a ostateczna cena naszej jednostki testowej 2500 Rebel wyniosła niebotyczne 91 070 USD. Możesz uciec z mniejszą liczbą subtelności (pojazdy prasowe mają zwykle prawie wszystkie opcje), ale jeżeli pójdziesz drogą 6,4-litrowego Hemi-powered 2500 Rebel, pieniądze wychodzą choćby z Power Wagon (Power Wagon zaczyna się za 68 625 USD, a dobrze wyposażony model kosztuje około 75 000 USD). Wybór między nimi sprowadza się do tego, czy kupujący chce lepszych możliwości terenowych Power Wagon, czy też potrzebuje lepszego holowania i ładowności Rebela.

A potem jest słoń, eee dinozaur, w rogu: Ram TRX. Jest szybszy, lepszy w terenie, bardziej spragniony, gorszy w ciężarówkach, a przy moim ograniczonym tygodniowym doświadczeniu w prowadzeniu obu tych pickupów nie jest bardziej satysfakcjonujący w prowadzeniu. To zdecydowanie inna ciężarówka dla zdecydowanie innego nabywcy, taka, która z pewnością będzie wiedziała, czego chce lub potrzebuje, ale współistnieją. Na czele konkurencji znajduje się Ford Super Duty Tremor i całkowicie nowy, niedługo wprowadzony na rynek Chevy Silverado HD ZR2. Podobnie jak 2500 Rebel kontra TRX, kupujący prawdopodobnie będą wiedzieć, czego chcą, zanim jeszcze przetestują trio ciężkich pojazdów terenowych.

Nie spektakularny sukces, ale blisko niego

Zbudowanie 2500 Rebel musiało być oczywiste dla Ram, a oni wybrali odpowiednie komponenty ze swojego zestawu narzędzi, aby uczynić go wszechstronnym zwycięzcą. To doskonała równowaga między standardowym 2500 a Power Wagonem i naprawdę służy innym celom niż jego koledzy ze stajni. Wygląda świetnie, jeździ lepiej niż powinien, ma świetne wnętrze, a dźwięk silnika nigdy się nie starzeje. Jest drogo, ale dzisiaj wszystko też. 2500 Rebel to naprawdę piekielna ciężarówka.

Post The 2500 Rebel to idealny kompromis Ram pojawił się jako pierwszy na Hooniverse.

Idź do oryginalnego materiału