2025 Triumph Speed Triple 1200 RS jest gruntownie odświeżony i wzmocniony! [opis, film, zdjęcia, dane techniczne]

2 dni temu

Triumph Speed Triple 1200 RS na rok 2025 ma wszystkiego więcej! Z zewnątrz wygląda jak typowy Speed Triple, ale wewnątrz wszystko zostało odświeżone. Sprawdź premierę!

Początek lat 90. minionego wieku. Motocykliści coraz chętniej samodzielnie modyfikują swoje motocykle sportowe (często w wyniku połamania owiewek) do użytku na co dzień. Czyli w sportowym motocyklu demontują zbędne plastiki, montują szerszą kierownicę, zmieniają lampy. Tak powstaje segment „streetfighter”, dziś znany też jako „power naked”. Uznaje się, iż pierwszym producentem, który wypuścił fabryczny motocykl tej klasy, był Triumph w roku 1994 wraz ze swoim Speed Triple.

Dziś brytyjski producent prezentuje kolejną generację Speed Tripla 1200 RS. Wszystkiego jest więcej, mocniej i bardziej. Wprawdzie waga wzrosła o 1 oczko (199 kg z płynami), ale moc i moment wzrosły o trzy oczka, zmodyfikowano konstrukcję silnika, ramy, podwozia i elektroniki.

Pod klipem i zdjęciami promocyjnymi, wklejamy pełny komunikat od producenta. Sprawdźcie, co w sobie ukrywa nowy Speed!

VIDEO i ZDJĘCIA premierowe – Triumph Speed Triple 1200 RS 2025:

informacja prasowa
Triumph Polska

Nowy Triumph Speed Triple 1200 RS – najważniejsze cechy modelu 2025

Na rok 2025, Triumph Motorcycles przygotował nowy model Speed ​​Triple 1200 RS, który charakteryzuje się niezrównaną mocą i momentem obrotowym triple’a, bezkonkurencyjnym prowadzeniem i jeszcze bardziej zaawansowaną technologią ukierunkowaną na kierowcę.

Mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, trzycylindrowy silnik Triumpha o pojemności 1160 cm3 zapewnia nieustające przyspieszenie i osiągi: 183 KM przy 10 750 obr./min i 128 Nm dostępnych przy 8750 obr./min.

Ekscytujący i całkowicie uzależniający, trzycylindrowy silnik, zapewnia najnowocześniejsze osiągi zarówno na drodze jak i na torze oraz łączy natychmiastową reakcję przepustnicy z bezproblemowym i płynnym oddawaniem mocy. Efekt ten dodatkowo poprawia udoskonalony proces dynamicznego wyważania wału korbowego, który znacznie zwiększył kulturę pracy silnika.

Motocykl ten posiada najnowszej generacji, półaktywne zawieszenie SmartEC3 firmy Öhlins, roadsterową pozycję za kierownicą, co zapewnia niezwykle precyzyjne prowadzenie, zwinność i kontrolę w każdym zakręcie. Zaciski Brembo Stylema® oraz regulowana dźwignia hamulca Brembo MCS, zapewniają dużą siłę hamowania i możliwość dostosowania ustawień do indywidualnych potrzeb, choćby podczas najbardziej wymagającej jazdy. Opony Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 zapewniają osiągi na torze oraz są w pełni dopuszczone do ruchu ulicznego.

Starannie zaprojektowany, by zredukować masę do zaledwie 199 kg, będąc gotowym do jazdy, Speed ​​Triple posiada również sportową, nieco szerszą i wyższą kierownicę oraz wyróżnia się odważnym, agresywnym designem z wyszukanymi detalami. Jego sportowa, wyprostowana sylwetka emanuje mocą, zaznaczając swoją obecność, zapewniając jednocześnie idealną równowagę pomiędzy zwinnością i kontrolą. W połączeniu z wąskim profilem siodła, pozwala kierowcy na intuicyjne i bezwysiłkowe poczucie scalenia z motocyklem, w efekcie dając precyzyjne prowadzenie i rzeczywisty komfort.

Nowy, skoncentrowany na kierowcy pakiet wyposażenia i technologii Speed ​​Triple’a, daje motocykliście kontrolę, dzięki wyjątkowemu poziomowi regulacji. Pakiet obejmuje najnowocześniejszy system Öhlins Objective Based Tuning Interface (OBTi), co pozwala motocyklistom na łatwą regulację dynamicznych adekwatności tłumienia zawieszenia w różnych warunkach jazdy. Wśród siedmiu parametrów, które można niezależnie regulować, są:

  • Twardość przedniego zawieszenia
  • Twardość tylnego zawieszenia
  • Wspomaganie hamowania
  • Wspomaganie przyspieszania
  • Wspomaganie przyspieszania przy ruszaniu
  • Wspomaganie pokonywania zakrętów
  • Wspomaganie jazdy

Dostępne są także nowe, niezależnie regulowane funkcje: kontrola unoszenia przedniego koła, sterowanie hamowaniem silnikiem i sterowanie uślizgiem przy hamowaniu, a także w pełni regulowany tempomat.

Dyrektor Zarządzający ds. Produktu Triumph Motorcycles, Steve Sargent powiedział: „Nowy Speed ​​Triple 1200 RS jest teraz bardziej dopracowany, ze znacznie udoskonalonym pakietem elektroniki, dzięki czemu korzystanie z ulepszonych osiągów będzie dla klientów łatwiejsze i pozwoli się nimi cieszyć”.

2025 Speed Triple 1200 RS: MOCNIEJSZY NIŻ KIEDYKOLWIEK

Z mocą 183 KM przy 10 750 obr./min. nowy silnik zapewnia o 3 KM więcej niż poprzednia generacja Speed ​​Triple’a. Moment obrotowy również został podniesiony, do 128 Nm przy 8 750 obr./min., co nie tylko stanowi poprawę osiągów o 3 Nm w stosunku do poprzedniego modelu, ale również dostarczany jest w nieco niższym zakresie obrotów.

Wykorzystując wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas prac nad silnikiem Triumpha dla Moto2™, silnik Speed ​​Triple’a 1200 RS został zaprojektowany tak, aby był mocniejszy i trwalszy, ale również kompaktowy i lekki.

Nowy układ wydechowy o swobodnym przepływie oraz kompaktowy, lekki tłumik usprawniają przepływ gazów i centralizują masę, co przekłada się na poprawę osiągów, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznego, potrójnego brzmienia modelu Speed ​​Triple.

Ponadto obowiązkowym dodatkiem do nowego Speed ​​Triple’a będzie tłumik Akrapovič, który składa się z uchwytu montażowego i zewnętrznej osłony z tytanu, a końcówka tłumika wykończona jest z włókna węglowego z wygrawerowanym laserowo logo Akrapovič.

Triumph Speed Triple 1200 RS na 2025: PREZYZYJNE PROWADZENIE

Najnowocześniejsza, półaktywna technologia SmartEC3 firmy Öhlins® gwarantuje idealnie dopasowane, precyzyjne i dynamiczne prowadzenie. Wyposażona w innowacyjną technologię „zaworu szpulowego”, umożliwia jeszcze szybszą regulację i zwiększa komfort.

Technologia obejmuje również Öhlins Objective Based Tuning Interface (OBTi), który stale monitoruje i dostosowuje charakterystykę tłumienia zawieszenia. Tak więc, niezależnie od tego czy jedziesz prosto, hamujesz przed zakrętem, balansujesz motocyklem w trakcie skręcania, czy przyspieszasz na wyjściu z niego, funkcja ta dostosowuje charakterystykę tłumienia, aby zapewnić pożądaną wydajność w każdej sytuacji. Motocykliści mogą teraz dostosować ustawienia do własnych potrzeb, korzystając z intuicyjnego menu na wyświetlaczu TFT. Dzięki temu motocykl stale monitoruje i dostosowuje tłumienie w czasie rzeczywistym, aby zapewnić optymalną wydajność dostosowaną do warunków na drodze.

Aby uzyskać jeszcze wyższy poziom precyzji i kontroli, Speed ​​Triple’a 1200 RS wyposażono w regulowany amortyzator kierownicy, zapewniający płynne i przewidywalne prowadzenie w każdej sytuacji, a także parę zacisków hamulcowych Brembo Stylema z dźwignią MCS, która umożliwia niezakłóconą wydajność hamowania i daje możliwość konfiguracji wyczucia hamulca. Uzupełnieniem wyposażenia Speed ​​Triple’a 1200 RS są opony Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 zakładane w standardzie, które zapewniającą optymalną przyczepność, stabilność i trwałość.

Zwarta sylwetka motocykla pozwala na idealną równowagę między zwinnością i kontrolą, nieco szersza i wyższa niż w poprzednim modelu kierownica powoduje, iż pozycja na motocyklu jest bardziej sportowa, wyprostowana i roadsterowa, co umożliwia precyzyjne prowadzenie i podnosi rzeczywisty komfort jazdy.

Do szerszej kierownicy i dodatkowego amortyzatora skrętu zastosowano zmodernizowane jarzma (półki kierownicy). Elementy te wykończono w bardziej wyrafinowanym i stonowanym czarnym odcieniu, który tworzy kontrast ze złotymi widelcami Öhlinsa.

ODWAŻNY DESIGN I AGRESYWNY STYL w Speed Triple 1200 RS 2025

Wyraźnie zarysowane linie i zdecydowany wygląd sprawiają, iż Speed ​​Triple 1200 RS ma niezwykle dostojną sylwetkę, a wyprofilowany zbiornik paliwa i minimalistyczny tył motocykla, płynnie komponują się z tylnym światłem i mocowaniem tablicy rejestracyjnej.

Czerpiąc inspirację z 30-letniego DNA designu Speed ​​Triple’a, nowy model zachował charakterystyczne, podwójne reflektory i jednostronny wahacz, które podkreślają nowoczesny i agresywny styl motocykla, jak również jego spore możliwości w zakresie osiągów.

Aby w roku 2025 uzyskać jeszcze bardziej sportowy charakter, udoskonalono projekt aluminiowej ramy z podwójnymi dźwigarami i zastosowano nowe, lekkie felgi redukujące siły żyroskopowe, co przekłada się na szybsze składanie się w zakrętach i większą zwinność, dzięki czemu pokonywanie ich staje się proste, natomiast nowa osłona siodła wyostrza wygląd tylnej części motocykla.

Pomimo całej dodatkowej technologii i elektronicznego zawieszenia, Speed ​​Triple jest przez cały czas jednym z najlżejszych motocykli w swojej klasie, mając zaledwie 199 kg masy własnej po zatankowaniu. Przyczynia się do tego nowy, litowo-jonowy akumulator Speed ​​Triple’a, który jest znacznie lżejszy od konwencjonalnego akumulatora.

Począwszy od lusterek montowanych na końcówkach kierownicy, aż po precyzyjnie wyrzeźbiony wahacz, dbałość o szczegóły, jakość wykonania i ogólny poziom wykończenia są niezrównane.

TECHNOLOGIA SKONCENTROWANA NA KIEROWCY – nowy Speed Triple 1200 RS

Wśród aktualizacji na rok 2025 są również nowe, elektroniczne funkcje, które zwiększają osiągi i mogą być konfigurowane i ustawiane niezależnie od trybu jazdy. Nowy system kontroli unoszenia przedniego koła w celu określenia nachylenia motocykla, uwzględnia dane wejściowe z sześcioosiowej jednostki pomiaru bezwładności (IMU), system oferuje cztery poziomy regulacji.

System sterowania hamowaniem silnikiem można dostosować do preferencji kierowcy, uzupełnia on ustawienia mapy przepustnicy i pozwala motocykliście dostosować charakterystykę silnika do własnego stylu jazdy i panujących na drodze warunków.

Asystent hamowania w uślizgu, który dostępny jest tylko w trybie Track, optymalizuje kalibrację ABS-u do jazdy po torze, pozwalając na większy poślizg przedniego koła przy mniejszym nachyleniu tylnego. Maksymalizuje to osiągi na torze i minimalizuje potrzebę natarcia, zapewniając jednocześnie poczucie bezpieczeństwa w przypadku nieoczekiwanych wydarzeń.

Dzięki pięciu różnym trybom jazdy (Rain, Road, Sport, Track, Rider), zoptymalizowanym pod kątem pokonywania zakrętów systemowi ABS i kontroli trakcji, którą można dezaktywować, a także quickshifterowi przełączającemu biegi w górę i w dół w standardzie, Speed ​​Triple posiada wszystkie zaawansowane funkcje maksymalizujące osiągi i bezpieczeństwo w każdych warunkach.

Interface 5-calowego ekranu instrumentów TFT zapewnia natychmiastowy dostęp do wszystkich kluczowych informacji, kontrolowanych przez 5-kierunkowy joystick z podświetlanymi przełącznikami. Dostępny w wyposażeniu standardowym system łączności My Triumph umożliwia nawigację „zakręt po zakręcie”, a także sterowanie telefonem i muzyką.

Na długich trasach sprawdzi się tempomat z pełną regulacją, a nowa funkcja ostrzegania o awaryjnym zwalnianiu aktywuje miganie światłami hamowania o wysokiej częstotliwości, aby ostrzec innych użytkowników drogi w przypadku gwałtownego zwalniania i hamowania.

Zapłon, blokada kierownicy i korek wlewu paliwa są obsługiwane w Speed ​​Triple’u 1200 RS bezkluczykowo. Dla większego bezpieczeństwa funkcję bezprzewodową można wyłączyć jednym naciśnięciem przycisku.

Speed Triple 1200 – ORYGINALNY CHULIGAN

Dyrektor handlowy Triumpha, Paul Stroud, skomentował: „W 2024 roku, wraz z właścicielami, fanami i kolekcjonerami świętowaliśmy 30. rocznicę Speed ​​Triple’a, wyraźnie pokazując, iż każda wersja tego modelu była tak przełomowa, jak pierwszy chuligan, którego wprowadziliśmy na rynek w 1994 roku. Zapoczątkowaliśmy wtedy narodziny, zupełnie nowej kategorii sportowych nakedów (streetfighter). Dzisiaj, dzięki nowemu Speed ​​Triple’owi 1200 RS wyznaczamy nowy punkt odniesienia dla osiągów trzycylindrówki.

Nasi klienci pokochają przyspieszone bicie serca i poruszający duszę dźwięk wydobywający się z tego niesamowitego, trzycylindrowego silnika, a także niezwykły poziom regulacji i kontroli, jaki zapewnia nowa technologia, dając motocyklistom możliwość prawdziwego dostosowania stylu jazdy do siebie. Znakomite prowadzenie, podobnie jak poziom jakości i detali w każdym aspekcie designu, to niewątpliwie Triumph”.

Kolory i dostępność Speed Triple 1200 RS 2025

Klienci mogą wybierać spośród trzech, przyciągających wzrok malowań, w tym Jet Black lub opcji premium: Granite i Diablo Red oraz Granite i Performance Yellow, wszystkie z efektowną, nową grafiką. Dzięki ponad 25 oryginalnym akcesoriom Triumpha, właściciele mogą dostosować Speed ​​Triple’a do swoich potrzeb. Motocykle będą trafiać do salonów sprzedaży od kwietnia 2025 r.

Dowiedz się więcej o modelu: www.triumphpolska.pl

Dane techniczne – Triumph Speed Triple 1200 RS 2025:

SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
TypChłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym
Pojemność1160 cmł
Średnica90.0 mm
Suw60.8 mm
Stopień sprężania13.2:1
Maksymalna moc183 KM (134.6 kW) przy 10 750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy128 Nm przy 8 750 obr./min
Układ zasilaniaElektroniczny, sekwencyjny, wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy
Układ wydechowyStal nierdzewna, system głowicowy 3-1, główny tłumik podwieszany i drugi montowany z boku
Układ napędowyŁańcuch X-ring
SprzęgłoMokre, wielotarczowe, slip & assist
Skrzynia biegów6 biegów
PODWOZIE
RamaAluminiowa rama typu Twin-Spar, przymocowana śrubami do tylnej aluminiowej ramy pomocniczej
WahaczJednostronny, ze stopu aluminium
Przednie kołoOdlewane z aluminium, 17 x 3.5 cala
Tylne kołoOdlewane z aluminium, 17 x 6 cala
Przednia oponaPirelli Diablo Supercorsa SP V3 – 120/70Z R17 58W
Tylna oponaPirelli Diablo Supercorsa SP V3 – 190/55Z R17 75W
Przednie zawieszenieUSD Öhlins 43 mm w pełni regulowane, skok 120 mm, elektroniczny system tłumienia kompresji/odbicia SmartEC3 OBTi
Tylne zawieszenieMonoshock Öhlins RSU z łącznikiem, skok tylnego koła 120 mm, elektroniczny system tłumienia kompresji / odbicia SmartEC3 OBTi
Przednie hamulcePodwójne, 320 mm pływające tarcze hamulcowe. Zaciski monoblock Brembo Stylema, OC-ABS, promieniowy cylinder główny Brembo MCS.
Tylne hamulcePojedyncza 220 mm tarcza hamulcowa, zaciski hamulcowe Brembo z dwoma tłoczkami, OC-ABS
PrzyrządyW pełni kolorowy 5-calowy ekran TFT
WYMIARY ORAZ WAGA
Długość2 090 mm
Szerokość kierownicy810 mm
Wysokość bez lusterek1 085 mm
Wysokość siedzenia830 mm
Rozstaw osi1445 mm
Kąt pochylenia główki ramy23.9 °
Wyprzedzenie104.7 mm
Masa z płynami199 kg
Pojemność zbiornika15.5 litra
SERWIS
Interwał między przeglądami16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Dwuletnia gwarancja w standardzie.
SPALANIE I EMISJA (EU)
Zużycie paliwa5.5 litra / 100 km
Emisja127 g/km EURO 5+ Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.
Idź do oryginalnego materiału