Porsche w końcu zaprezentowało odświeżonego SUV-a Porsche Cayenne 2024, który otrzymał dość dużą aktualizację w środku.
Widzieliśmy już kilka szczegółów na temat wnętrza Cayenne 2024, które zostało całkowicie odnowione. Zniknął poprzedni dashboard, aw jego miejsce pojawił się nowocześniejszy układ z maksymalnie trzema ekranami. Dźwignia zmiany biegów znalazła nowe miejsce na desce rozdzielczej, zwalniając miejsce na sterowanie HVAC na konsoli środkowej.
Przed kierowcą znajduje się 12,6-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i dostępny wyświetlacz head-up. Pośrodku znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, który obsługuje najnowszy system Porsche Communication Management. I wreszcie opcjonalny 10,9-calowy ekran dotykowy przed przednim pasażerem. Ekran pasażera może przesyłać strumieniowo filmy, ale Porsche zadbało o to, aby kierowca nie mógł ich oglądać, uniemożliwiając kierowcy oglądanie.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, opcjonalny tempomat adaptacyjny został udoskonalony dzięki dwóm nowym funkcjom: Asystent omijania przeszkód pomaga kierowcy omijać przeszkody, przejmując kierowanie i hamowanie przy prędkościach od 31 do 93 mil na godzinę, wykorzystując ukierunkowane sterowanie i hamowanie przy prędkościach . Drugą funkcją jest asystent skrętu, który pomaga monitorować pojazdy nadjeżdżające z przeciwka podczas skręcania w lewo z prędkością do 10 km/h iw razie potrzeby zatrzymuje pojazd.
Z zewnątrz zmiany są mniej spektakularne. Z przodu mamy nową maskę, przeprojektowane reflektory, poprawione błotniki i nowy zderzak z większymi wlotami powietrza. Z tyłu największą zmianą są przeprojektowane tylne światła i zintegrowany uchwyt na tablicę rejestracyjną.
Pod maską pojawiły się nowe silniki. Podstawowy Cayenne jest napędzany 3,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem V6 o mocy 348 koni mechanicznych i momencie obrotowym 368 funtów na stopę, co oznacza wzrost o 13 KM i 36 funtów na stopę. Cayenne S traci 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem i jest teraz napędzany 4-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 468 koni mechanicznych i 442 funtach, co stanowi wzrost o 34 KM i 37 funtów na stopę. nad wychodzącym V6. Dzięki pakietowi Sport Chrono przyspiesza do 100 km/h w 4,4 sekundy.
Jeśli chcesz pełnej mocy, z przyjemnością usłyszysz, iż Cayenne GT otrzymuje dodatkowe 19 koni mechanicznych, co daje łącznie 650 KM. Cayenne Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 mil na godzinę w 3,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 189 mil na godzinę.
Dla bardziej ekologicznej opcji dostępna jest hybryda typu plug-in Cayenne E-Hybrid, która otrzymuje nowy silnik elektryczny o mocy 174 KM, który zwiększa całkowitą moc do 463 KM. Hybryda typu plug-in ma również większy akumulator o pojemności 25,9 kWh w porównaniu do 17,9 kWh. Porsche nie ogłosiło zasięgu elektrycznego. Aby przyspieszyć ładowanie, dostępna jest nowa pokładowa ładowarka AC o mocy 11 kW.
Porsche nie poprzestało tylko na silnikach, ale także zoptymalizowało układ kierowniczy, zawieszenie i koła Cayenne. Podstawowy Cayenne jest teraz standardowo wyposażony w większe 20-calowe koła w porównaniu z 19-calowymi kołami w modelu 2023. Standardowe zawieszenie obejmuje teraz adaptacyjne amortyzatory PASM. Dodano również nowe amortyzatory z technologią dwuzaworową, z oddzielnymi stopniami odbicia i kompresji. Zawieszenie zapewnia jeszcze ostrzejsze rozróżnienie między trybami jazdy Normal, Sport i Sport Plus.
Porsche Cayenne 2024 będzie dostępne w wersji standardowej i coupe, gdy pojawi się tego lata. Ceny Cayenne 2024 80 850 USD