McLaren aktualizuje swoją ofertę supersamochodów. Zaczęło się od „podstawowego” Artura, a teraz rozciąga się na jego topowy model produkcyjny, który otrzymuje nazwę 750S.
McLaren 750S 2024 zastępuje 720S, producent supersamochodów ogłosił w środę, dostarczając informacji na temat wersji nadwozia typu coupe i Spider. 750S nie będzie zupełnie nowym samochodem. Zamiast tego użyje 30% nowych lub poprawionych części i zapewni ulepszenia mocy, zaangażowania i technologii, według McLarena.
Za kierowcą w tym supersamochodzie z umieszczonym centralnie silnikiem znajdzie się zaktualizowana wersja 4,0-litrowego turbodoładowanego silnika V-8 M840T, który zwiększa moc do 740 KM i 590 Nm momentu obrotowego, w porównaniu z 710 KM i 568 Nm. Ulepszenia polegają na większym doładowaniu, podwójnych pompach paliwowych, lżejszych tłokach i nowym systemie zarządzania silnikiem. Nowy układ wydechowy z centralnym wylotem jest o 4,9 funta lżejszy niż poprzednia wersja, a nowe mocowania silnika zostały dostrojone w celu zwiększenia zaangażowania podczas ruszania i jazdy wyczynowej oraz poprawy komfortu podczas jazdy z prędkością przelotową.
McLaren mówi, iż 750S przyspieszy od 0-60 mil na godzinę w 2,7 sekundy, 0-124 mil na godzinę w 7,2 sekundy (7,3 sekundy w przypadku Spidera), 0-186 mil na godzinę w 19,8 sekundy (20,4 sekundy w przypadku Spidera) i pokona ćwierć mili w 10,1 sekundy (10,3 sekundy dla Pająka). Oba style nadwozia również osiągną szczyt z prędkością 206 mil na godzinę.
2024 McLarena 750S
2024 McLarena 750S
2024 McLarena 750S
7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów z krótszymi przełożeniami, szybszą zmianą przełożeń i redukcją obrotów pomaga przyspieszyć samochód, podobnie jak o 15% krótsze przełożenie końcowe. Innym powodem jest mniejsza waga. McLaren mówi, iż wyciął z samochodu około 66 funtów w porównaniu z 720S i waży przy masie własnej 3062 funtów dla coupe i 3170 funtów dla Spidera. To sprawia, iż jest to najlżejszy seryjnie produkowany samochód tej marki (McLaren oferuje również bardziej zorientowane na osiągi modele, które mogą ważyć mniej).
750S wykorzystuje markową wannę z włókna węglowego jako podstawową konstrukcję. Nazywa się Monocage II dla coupe i Monocage II-S dla Spider, i nie ma różnicy w sztywności strukturalnej między samochodami. Spider ma twardy dach, którego podniesienie lub opuszczenie zajmuje 11 sekund i można nim sterować z prędkością do 31 mil na godzinę.
Hydrauliczne zawieszenie McLaren Proactive Chassis Control powraca, tym razem w trzeciej generacji. Równowaga prowadzenia jest nieznacznie skorygowana dzięki przednich sprężyn, które są o 3% bardziej miękkie, a tylnych sprężyn, które są o 4% sztywniejsze, co powinno sprawić, iż tył będzie bardziej żywy. Nowe amortyzatory z dwoma zaworami są również o 4,4 funta lżejsze. Samochód ma o 0,2 cala szerszy przedni rozstaw kół i jeździ na oponach Pirelli Corsa P Zero lub opcjonalnych oponach P Zero Trofeo R. McLaren twierdzi, iż koła są najlżejsze jak dotąd w seryjnym samochodzie tej marki i pozwalają zaoszczędzić 30,4 funta. Wspomaganie hydrauliczne ma szybsze przełożenie i nową pompę wspomagania. Dostrojenie hamulców zostało również zmienione w celu uzyskania lepszych osiągów i wyczucia dzięki nowemu wzmacniaczowi hamulca i pompie próżniowej. Kupujący będą mogli wybrać ulepszenie hamulca gąsienicowego dzięki hamulców węglowo-ceramicznych z hipersamochodu Senna.
Zaktualizowany system podnoszenia przodu zajmuje cztery sekundy zamiast 10 sekund, aby podnieść przód w przypadku krawężników i stromych podjazdów.
2024 McLarena 750S
2024 McLarena 750S
2024 McLarena 750S
Nowe ustawienie McLaren Control Launcher działa jak indywidualny tryb jazdy w innych samochodach i pozwala kierowcom wybrać preferowane ustawienia aerodynamiki, prowadzenia i układu napędowego za naciśnięciem przycisku. McLaren twierdzi, iż miał również na celu większą regulację przepustnicy, hamulców i układu kierowniczego oraz zauważa, iż zmiany w zawieszeniu zostały wprowadzone w celu zachowania komfortu 720S przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności.
Nowy projekt to aktualizacja wyglądu modelu 720S. Daje to samochodowi większą siłę docisku, ale McLaren mówi, iż nie o to chodziło. Zamiast tego firma twierdzi, iż miała na celu poprawę równowagi samochodu dzięki zmianom aerodynamicznym. Nowy przedni zderzak wydłuża przedni spojler, szersze wloty powietrza w tylnych nadkolach zwiększają siłę docisku, a nowe dolne wloty powietrza po bokach poprawiają chłodzenie. Tylne skrzydło z włókna węglowego jest o 2,4 cala dłuższe, co daje mu o 20% większą powierzchnię, aby lepiej działać jako hamulec aerodynamiczny lub system redukcji oporu powietrza w stylu F1. Samochód ma również węższe wloty, które otaczają reflektory.
2024 McLarena 750S
2024 McLarena 750S
2024 McLarena 750S
Obramowania reflektorów będą oferowane w kolorze nadwozia lub z włókna węglowego, a wloty powietrza w przednim i tylnym zderzaku będą również oferowane z włókna węglowego. Spider będzie oferowany z elektrochromatycznym szklanym dachem, który można przyciemnić lub rozjaśnić, aby wpuścić światło choćby przy górnym dachu.
Wewnątrz 750S ma poprawiony interfejs kierowcy, który przenosi regulację układu napędowego i trybu jazdy z konsoli środkowej na binnacle, tak jak w Arturze. Otrzymuje ulepszony system informacyjno-rozrywkowy z 8,0-calowym ekranem dotykowym, który ma teraz Apple CarPlay, a także oświetlenie Ambiente. Oferowane będą opcje tapicerki ze skóry Nappa i Alcantary, a siedzenia z włókna węglowego, które pozwolą zaoszczędzić 38,6 funta, będą dostępne w standardzie. Dostępne będą jeszcze lżejsze fotele z włókna węglowego, podobnie jak system audio Bowers & Wilkins. Nabywcy coupe będą mieli opcję szklanego panelu w tylnej półce, która pokazuje górną część układu napędowego w kabinie.
750S trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku z ceną wywoławczą 331 740 USD (w tym 5500 USD opłaty za dostawę i 2240 USD pakietu akcesoriów Americas) za coupe i 352 740 USD za Spidera. Zainteresowani nabywcy mogą już teraz rezerwować samochody u dealerów McLarena.