2024 McLaren 750S ulepsza 720S z większą mocą, mniejszą wagą i większą ilością technologii

2 lat temu

McLaren aktualizuje swoją ofertę supersamochodów. Zaczęło się od „podstawowego” Artura, a teraz rozciąga się na jego topowy model produkcyjny, który otrzymuje nazwę 750S.

McLaren 750S 2024 zastępuje 720S, producent supersamochodów ogłosił w środę, dostarczając informacji na temat wersji nadwozia typu coupe i Spider. 750S nie będzie zupełnie nowym samochodem. Zamiast tego użyje 30% nowych lub poprawionych części i zapewni ulepszenia mocy, zaangażowania i technologii, według McLarena.

Za kierowcą w tym supersamochodzie z umieszczonym centralnie silnikiem znajdzie się zaktualizowana wersja 4,0-litrowego turbodoładowanego silnika V-8 M840T, który zwiększa moc do 740 KM i 590 Nm momentu obrotowego, w porównaniu z 710 KM i 568 Nm. Ulepszenia polegają na większym doładowaniu, podwójnych pompach paliwowych, lżejszych tłokach i nowym systemie zarządzania silnikiem. Nowy układ wydechowy z centralnym wylotem jest o 4,9 funta lżejszy niż poprzednia wersja, a nowe mocowania silnika zostały dostrojone w celu zwiększenia zaangażowania podczas ruszania i jazdy wyczynowej oraz poprawy komfortu podczas jazdy z prędkością przelotową.

McLaren mówi, iż 750S przyspieszy od 0-60 mil na godzinę w 2,7 sekundy, 0-124 mil na godzinę w 7,2 sekundy (7,3 sekundy w przypadku Spidera), 0-186 mil na godzinę w 19,8 sekundy (20,4 sekundy w przypadku Spidera) i pokona ćwierć mili w 10,1 sekundy (10,3 sekundy dla Pająka). Oba style nadwozia również osiągną szczyt z prędkością 206 mil na godzinę.

2024 McLarena 750S

2024 McLarena 750S

2024 McLarena 750S

7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów z krótszymi przełożeniami, szybszą zmianą przełożeń i redukcją obrotów pomaga przyspieszyć samochód, podobnie jak o 15% krótsze przełożenie końcowe. Innym powodem jest mniejsza waga. McLaren mówi, iż wyciął z samochodu około 66 funtów w porównaniu z 720S i waży przy masie własnej 3062 funtów dla coupe i 3170 funtów dla Spidera. To sprawia, iż ​​jest to najlżejszy seryjnie produkowany samochód tej marki (McLaren oferuje również bardziej zorientowane na osiągi modele, które mogą ważyć mniej).

750S wykorzystuje markową wannę z włókna węglowego jako podstawową konstrukcję. Nazywa się Monocage II dla coupe i Monocage II-S dla Spider, i nie ma różnicy w sztywności strukturalnej między samochodami. Spider ma twardy dach, którego podniesienie lub opuszczenie zajmuje 11 sekund i można nim sterować z prędkością do 31 mil na godzinę.

Hydrauliczne zawieszenie McLaren Proactive Chassis Control powraca, tym razem w trzeciej generacji. Równowaga prowadzenia jest nieznacznie skorygowana dzięki przednich sprężyn, które są o 3% bardziej miękkie, a tylnych sprężyn, które są o 4% sztywniejsze, co powinno sprawić, iż tył będzie bardziej żywy. Nowe amortyzatory z dwoma zaworami są również o 4,4 funta lżejsze. Samochód ma o 0,2 cala szerszy przedni rozstaw kół i jeździ na oponach Pirelli Corsa P Zero lub opcjonalnych oponach P Zero Trofeo R. McLaren twierdzi, iż koła są najlżejsze jak dotąd w seryjnym samochodzie tej marki i pozwalają zaoszczędzić 30,4 funta. Wspomaganie hydrauliczne ma szybsze przełożenie i nową pompę wspomagania. Dostrojenie hamulców zostało również zmienione w celu uzyskania lepszych osiągów i wyczucia dzięki nowemu wzmacniaczowi hamulca i pompie próżniowej. Kupujący będą mogli wybrać ulepszenie hamulca gąsienicowego dzięki hamulców węglowo-ceramicznych z hipersamochodu Senna.

Zaktualizowany system podnoszenia przodu zajmuje cztery sekundy zamiast 10 sekund, aby podnieść przód w przypadku krawężników i stromych podjazdów.

2024 McLarena 750S

2024 McLarena 750S

2024 McLarena 750S

Nowe ustawienie McLaren Control Launcher działa jak indywidualny tryb jazdy w innych samochodach i pozwala kierowcom wybrać preferowane ustawienia aerodynamiki, prowadzenia i układu napędowego za naciśnięciem przycisku. McLaren twierdzi, iż miał również na celu większą regulację przepustnicy, hamulców i układu kierowniczego oraz zauważa, iż ​​zmiany w zawieszeniu zostały wprowadzone w celu zachowania komfortu 720S przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności.

Nowy projekt to aktualizacja wyglądu modelu 720S. Daje to samochodowi większą siłę docisku, ale McLaren mówi, iż nie o to chodziło. Zamiast tego firma twierdzi, iż miała na celu poprawę równowagi samochodu dzięki zmianom aerodynamicznym. Nowy przedni zderzak wydłuża przedni spojler, szersze wloty powietrza w tylnych nadkolach zwiększają siłę docisku, a nowe dolne wloty powietrza po bokach poprawiają chłodzenie. Tylne skrzydło z włókna węglowego jest o 2,4 cala dłuższe, co daje mu o 20% większą powierzchnię, aby lepiej działać jako hamulec aerodynamiczny lub system redukcji oporu powietrza w stylu F1. Samochód ma również węższe wloty, które otaczają reflektory.

2024 McLarena 750S

2024 McLarena 750S

2024 McLarena 750S

Obramowania reflektorów będą oferowane w kolorze nadwozia lub z włókna węglowego, a wloty powietrza w przednim i tylnym zderzaku będą również oferowane z włókna węglowego. Spider będzie oferowany z elektrochromatycznym szklanym dachem, który można przyciemnić lub rozjaśnić, aby wpuścić światło choćby przy górnym dachu.

Wewnątrz 750S ma poprawiony interfejs kierowcy, który przenosi regulację układu napędowego i trybu jazdy z konsoli środkowej na binnacle, tak jak w Arturze. Otrzymuje ulepszony system informacyjno-rozrywkowy z 8,0-calowym ekranem dotykowym, który ma teraz Apple CarPlay, a także oświetlenie Ambiente. Oferowane będą opcje tapicerki ze skóry Nappa i Alcantary, a siedzenia z włókna węglowego, które pozwolą zaoszczędzić 38,6 funta, będą dostępne w standardzie. Dostępne będą jeszcze lżejsze fotele z włókna węglowego, podobnie jak system audio Bowers & Wilkins. Nabywcy coupe będą mieli opcję szklanego panelu w tylnej półce, która pokazuje górną część układu napędowego w kabinie.

750S trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku z ceną wywoławczą 331 740 USD (w tym 5500 USD opłaty za dostawę i 2240 USD pakietu akcesoriów Americas) za coupe i 352 740 USD za Spidera. Zainteresowani nabywcy mogą już teraz rezerwować samochody u dealerów McLarena.

Idź do oryginalnego materiału