2024 Hyundai Kona – 64,8 kWh EV ma zasięg 416 km; Benzyny 2,0 l, 1,6 T, SmartSense ADAS, klucz cyfrowy NFC

1 rok temu

Wraz z zaprezentowaniem Hyundaia Kona 2024 w grudniu ubiegłego roku, koreański producent ujawnił więcej szczegółów na temat crossovera drugiej generacji z segmentu B, który będzie miał swój północnoamerykański debiut na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku (NYIAS), wraz z nowymi galeriami zdjęć przedstawiającymi warianty Limited, N Line i Electric.

Jak to zwykle bywa w przypadku nowych pojazdów, Hyundai Kona jest teraz większy pod względem kluczowych wymiarów w najnowszej iteracji, mierząc 4355 mm długości (150 mm więcej), 1825 mm szerokości (25 mm więcej) i rozstaw osi 2660 mm ( 60 mm dłuższy).

Wariant akumulatorowo-elektryczny nazywa się Kona Electric i jest oferowany z dwiema pojemnościami baterii. Podstawowy akumulator o pojemności 48,6 kWh zapewnia moc 133 KM i moment obrotowy 255 Nm w przypadku wyboru tylko układu napędowego na 2 koła, podczas gdy większy akumulator o pojemności 64,8 kWh oferuje wyższą moc szczytową 201 KM i ten sam wyjściowy moment obrotowy 255 Nm i jest oceniany na 416 km zasięgu na podstawie wewnętrznych szacunków Hyundaia; standardowa bateria ma zasięg 315 km.

W przypadku zamówienia z akumulatorem 64,8 kWh, Kona Electric otrzymuje infrastrukturę elektryczną 400 V i obsługuje szybkie ładowanie, które zapewnia stan naładowania 10-80% w 43 minuty. Z kolei funkcja pokładowego pojazdu do obciążenia (V2L) zapewnia moc wyjściową do 1,7 kW do zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych.

Elementy konstrukcyjne unikalne dla Kona Electric to aktywne osłony chłodnicy, tryb jazdy i-Pedal (jeden pedał) oraz inteligentny system regeneracji, który dostosowuje regenerację energii pojazdu w czasie rzeczywistym do warunków drogowych.

Tymczasem w przypadku wersji spalinowych Kona drugiej generacji otrzymuje dwa benzynowe układy napędowe. Pierwszym z nich jest 2,0-litrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona, generujący moc 147 KM przy 6200 obr./min i moment obrotowy 179 Nm przy 4500 obr./min, przekazujący napęd do inteligentnej przekładni bezstopniowej Smartstream (przekładnia CVT).

Wersje Limited i N Line Kona 2024 są wyposażone w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem, który wytwarza 190 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 264 Nm w zakresie od 1700 do 4500 obr./min. Sygnały wyjściowe z turbodoładowanej jednostki benzynowej są przesyłane do napędzanych kół za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów; benzynowe warianty Kona są oferowane z napędem FWD i AWD.

Podobnie jak poprzednik pierwszej generacji, najnowsza Kona otrzymuje różne układy tylnego zawieszenia w zależności od wybranego układu napędowego. Podobnie jak poprzednio, warianty FWD otrzymują konfigurację tylnej osi z belką skrętną, która według Hyundaia została udoskonalona, ​​podczas gdy wersje AWD otrzymują konfigurację wielowahaczowego tylnego zawieszenia, która obejmuje drążek stabilizujący; Kona Electric otrzymuje tylną konfigurację wielowahaczową tego ostatniego, a wszystkie wykorzystują kolumny MacPhersona do przedniego zawieszenia.

Jako zaawansowany zestaw bezpieczeństwa, Kona drugiej generacji otrzymuje pakiet Hyundai SmartSense, który obejmuje Remote Smart Parking Assist (RSPA) oraz monitor martwego pola, który wysyła obraz wideo do zestawu wskaźników kierowcy. Inne udogodnienia obejmują inteligentny tempomat, inteligentny tempomat oparty na nawigacji z funkcją zatrzymania i ruszania, ostrzeżenie o odległości parkowania i zdalne uruchamianie.

Obejmuje również asystent unikania kolizji czołowych (AEB) ze wspomaganiem skręcania na skrzyżowaniach, ostrzeganie przed kolizją w martwym polu, inteligentny asystent ograniczania prędkości, asystent świateł drogowych, monitor widoku otoczenia, asystent unikania kolizji w ruchu poprzecznym z tyłu, ostrzeżenie o zwróceniu uwagi kierowcy, ostrzeżenie o pasażerach z tyłu z bezpiecznym ostrzeżenie o wysiadaniu i asystent cofania zapobiegający kolizji podczas parkowania.

Do listy zestawów Kona 2024 dołącza również Digital Key 2 Touch, który wykorzystuje technologię komunikacji bliskiego zasięgu (NFC) w telefonach i inteligentnych zegarkach, która umożliwia kierowcom pozostawienie fizycznego kluczyka w pojeździe w domu i zamiast tego używanie kompatybilnego telefona do zamykania, odblokować i uruchomić pojazd. Digital Key 2 Touch może być współużytkowany przez maksymalnie trzy osoby, a właściciel pojazdu może w dowolnym momencie cofnąć dostęp.

System informacyjno-rozrywkowy jest prezentowany za pośrednictwem zestawu dwóch panoramicznych wyświetlaczy o przekątnej 12,3 cala, które integrują system nawigacji audio-wideo (AVN). Dźwięk zapewnia ośmiogłośnikowy system dźwiękowy Bose klasy premium, a pasażerowie z przodu mają dostęp do 12-woltowego gniazdka elektrycznego i dwóch ładowarek USB-C, w tym jednej z obsługą danych, a także bezprzewodowego ładowania urządzeń i dwóch gniazd USB-C w tylny przedział pasażerski.

Na rynku amerykańskim Hyundai Kona drugiej generacji pojawi się w salonach dealerskich na półkuli północnej latem jako warianty spalinowe, a następnie Kona Electric późną jesienią tego roku.

GALERIA: Hyundai Kona Electric

GALERIA: Hyundai Kona N-Line

GALERIA: Hyundai Kona Limited

Idź do oryginalnego materiału