2024 Acura Integra Type S: Tabliczka znamionowa Reborn Performance ma siłę, by dorównać szumowi

2 lat temu

Żebyście nie zapomnieli, pierwsza Acura Integra Type R, która zadebiutowała w 1995 roku, była przez wielu uważana za najlepszy produkcyjny samochód z napędem na przednie koła, jaki kiedykolwiek powstał. Mając to na uwadze, nie pozostawiono żadnego kamienia na kamieniu w przypadku Acura Integra Type S 2024, odrodzenia legendarnej tabliczki znamionowej wydajności, o której nigdy nie myśleliśmy, iż ujrzy światło dzienne.

Integra Type S 2024 nie będzie trudna do kupienia dla zagorzałych fanów Hondy i Acury z miłymi wspomnieniami ziejących ogniem, wolnossących, wysokoobrotowych silników VTEC z przeszłości. Pytanie brzmi, czy Integra Type S przyciąga młodszych nabywców do marki, pomimo bezpośredniej konkurencji z Civic Type R Hondy, ze świadomością, iż Honda ma niższą cenę podstawową i jest zasadniczo tym samym samochodem co Acura.

„Nowa Acura Integra Type S stawia turbodoładowane osiągi i design na bramie naszej marki” — powiedział Emile Korkor, zastępca wiceprezesa Acura National Sales. „Type S opiera się na swoich niesamowitych osiągach, wprowadzając znaczące ulepszenia we wszystkich elementach wrażeń z jazdy bez uszczerbku dla wyrafinowania wnętrza lub codziennej jazdy”.

Najpotężniejsza Integra

Acura Integra Type S z 2024 r. jest najsilniejszą iteracją na tabliczce znamionowej i ma większą moc niż wszechmocny Civic Type R Hondy, pomimo tego samego udoskonalonego sprzętu. Pod maską znajduje się 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, VTEC i bezpośrednim wtryskiem, generujący moc 320 koni mechanicznych i moment obrotowy 310 funtów na stopę. momentu obrotowego. Pomimo tego samego poziomu momentu obrotowego ma o pięć koni więcej niż Civic Type R z mniej restrykcyjnym aktywnym zaworem wydechowym.

Pomimo wagi 30 funtów. więcej niż Civic Type R, Integra Type S ma stosunek mocy do masy wynoszący zaledwie 10,1 funta. na moc i specyficzna moc wyjściowa 160 koni mechanicznych na litr, imponujące liczby jak na sportowo-luksusową limuzynę. Silnik przekazuje moc na przednie koła dzięki sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów o krótkim skoku z automatycznym dopasowywaniem obrotów i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Acura Integra Type S wystawi na próbę reputację Hondy jako producenta jednej z najbardziej eleganckich i najbardziej angażujących manualnych skrzyń biegów w branży.

2024 Acura Integra Type S. Zdjęcie: Acura.

Piękno z celem

Acura twierdzi, iż wszystkie panele nadwozia przed słupkami A są wykonane na zamówienie dla Integra Type S. Ma większą przednią kratkę w kształcie diamentu Pentagon, wentylowaną aluminiową maskę i szerszy otwór w przednim zderzaku do zasilania chłodnicy powietrza doładowującego. Ponadto Type S ma subtelny spojler na pokrywie bagażnika, błyszczący czarny dyfuzor i trzy centralnie zamontowane końcówki wydechu z tyłu, jak w Civic Type R.

Szerszy rozstaw nie jest złudzeniem, ponieważ Type S ma szerokie błotniki, które rozciągają się na 2,8 cala, aby ukryć 19-calowe koła owinięte pod letnie opony Michelin Pilot Sport 4S. Mówiąc o podwoziu, Integra Type S odziedziczyła dwuosiowe przednie zawieszenie Civic Type R, szerszy o 3,5 cala przedni rozstaw kół, szerszy o 1,9 cala tylny rozstaw kół i mocniejszy przedni stabilizator.

Tymczasem kotwicami są czterotłoczkowe aluminiowe zaciski jednoczęściowe Brembo z 13,8-calowymi dwuczęściowymi przednimi i 12-calowymi tylnymi tarczami. Wszystko łączy się ze strukturą nadwozia Hondy i architekturą ACE (Advanced Compatibility Engineering) firmy Acura, zawieszoną na adaptacyjnych amortyzatorach, zapewniając bardziej sportową, a jednocześnie wygodną jazdę.

2024 Acura Integra Type S pod maską. Zdjęcie: Acura.

Funkcje luksusowe, techniczne i bezpieczeństwa

Acura Integra Type S 2024 ma czteromiejscową kabinę ubraną w perforowany Ultrasuede, skórę bydlęcą, kolorowe szwy i miękkie w dotyku materiały. Podgrzewane przednie siedzenia, anodowana na ciemno gałka zmiany biegów typu S, 10,2-calowy cyfrowy wyświetlacz przyrządów i dziewięciocalowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego to standardowe wyposażenie. Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto oferują lepszą łączność, a 530-watowy wysokiej jakości system stereo ELS Studio 3D z 16 głośnikami zapewnia koncertową jakość jazdy.

Tymczasem pasażerowie z tyłu mogą rozprostować nogi dzięki obszernej 37,4-calowej przestrzeni na nogi w Integra Type S, a tylna klapa oferuje 24,3 stóp sześciennych przestrzeni, co zwiększa praktyczność. Ponadto Acura twierdzi, iż złożenie tylnych siedzeń zapewnia wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić rower górski lub deskę surfingową.

Ochronę kierowcy i pasażerów zapewniają boczne poduszki powietrzne przednie, kolanowe i tylne, a także poduszka powietrzna Acura „Catcher’s Mitt”, zaprojektowana w celu zmniejszenia ryzyka urazów mózgu podczas wypadku. Co więcej, opracowany przez markę pakiet zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę AcuraWatch obejmuje sieci bezpieczeństwa nowej generacji, takie jak ostrzeganie przed kolizją z przodu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat i wiele innych.

Układ wnętrza Acura Integra Type S z 2024 r. Zdjęcie: Acura.

Ceny Acura Integra Type S 2024

Acura Integra Type S 2024 trafi do sprzedaży w czerwcu, a Acura obiecuje ujawnić informacje o cenach bliżej daty oficjalnej premiery. Jednak biorąc pod uwagę cenę Hondy Civic Type R z 2023 r. poniżej 45 000 USD (przed żłobieniem przez dealera), uważamy, iż sugerowana cena producenta Integra Type S wynosi poniżej 50 000 USD.

Alvin Reyes jest felietonistą Autoblog i ekspertem w dziedzinie samochodów sportowych i wyczynowych. Studiował lotnictwo cywilne, aeronautykę i księgowość w młodości i przez cały czas jest bardzo zauroczony swoim byłym Lancerem GSR i Galantem SS. Lubi też smażonego kurczaka, muzykę i ziołolecznictwo.

Zdjęcia i źródło: Acura.

Idź do oryginalnego materiału