2023 Mazda Mazda3 AWD Premium Plus

1 rok temu

Kiedyś napisałem artykuł na początku mojej dziennikarskiej kariery motoryzacyjnej, w którym pytałem „Dlaczego dobry projekt jest tak cholernie drogi”. Użyłem choćby czerwonej Mazdy RX-7 jako nagłówka, świetny przykład tego, dlaczego stosunkowo niedrogi samochód może wyglądać niesamowicie. Za każdym razem, gdy widzę Mazdę3 czwartej generacji, od razu mam to samo instynktowne „cholera, to dobrze wyglądający samochód!” reakcja. Sprawdziłem 3 w zasadzie w tej samej specyfikacji w zeszłym roku na Hooniverse, więc zobaczmy, co się zmieniło w 2023 roku.

TL;DR, wciąż bardzo dobrze wyglądający, niezręcznie taki, całkiem przyjemny w prowadzeniu, system informacyjno-rozrywkowy doprowadzał mnie do szału.

Przegląd Mazdy3 2023

Mazda ogranicza się do zaledwie dwóch samochodów, Mazdy3 i Miaty. Aby wyglądało to trochę bardziej solidnie, podzielili każdy z nich, 3 pokazując osobno sedan i hatchback, a MX-5 przedstawiający zwykły kabriolet i chowany twardy dach RF jako różne rzeczy.

Jak widać, sedan i hatchback mają różnicę w cenie 1000 USD, jak sądzę, aby pokryć ten dodatkowy metalowy kawałek nad tylnymi kołami w luku. Poziomy wykończenia wyglądają na skomplikowane, ale tak naprawdę nie są. Jest bardzo podobny do CX-30, który właśnie sprawdziłem, najpierw wybierz silnik, albo podstawowy wolnossący 2,5 l, albo turbo 2,5 l. Podstawowy silnik jest przez cały czas dość solidny, generując 191 koni mechanicznych, podczas gdy, podobnie jak w CX-30, 2.5 Turbo zapewni ci 227 KM i 310 funtów na stopę na zwykłym gazie lub solidny lub 250 KM i 320 funtów- ft na benzynie 93-oktanowej. Napęd na wszystkie koła jest standardem, podobnie jak sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Instrukcja jest dostępna na podstawie 2.5, ale nie na turbo, z… powodów.

Nadchodzi porada konsumencka, kaczko!

To znaczące uderzenie powahhh dla podstawowej Mazdy3 w porównaniu z 2022, które testowałem w zeszłym roku. Całkowicie zniknął podstawowy 2,0-litrowy silnik generujący nędzne 155 KM, a choćby (obecnie podstawowy) NA 2.5 ma o pięć koni mechanicznych więcej niż zeszłoroczny 3-litrowy. Jednak topowy 2,5-litrowy turbo jest taki sam jak w 2022 roku. Tak więc, jeżeli podstawowy silnik moc ma znaczenie, zdecydowanie upewnij się, iż sprawdziłeś rok 2023 w stosunku do roku 2022.

Naszym testerem był najwyższej klasy 2.5 Turbo Premium Plus, który zaczyna się od 35 300 USD, co stanowi znaczny wzrost w stosunku do oryginalnej sugerowanej ceny detalicznej. Zwiększ to z opcjami, a będzie to około 36 960 $. Zobaczmy, co jest czym i czy dodatkowa gotówka jest tego warta.

2023 Mazda Mazda3 AWD Premium wewnątrz i na zewnątrz

Boże, ta rzecz jest ładna i chociaż farba Soul Red Mazdy (595 USD) jest trochę zagrana (rozumiemy, wygląda dobrze!), Ta 2023 wygląda jeszcze lepiej niż biała 2022, którą testowałem. Głębia koloru podkreśla to, co na szczęście jest bardzo czystym i prostym projektem. Wydaje się, iż w tej chwili większość projektantów motoryzacyjnych ma w swoich umowach klauzulę premiową opartą na liczbie przecinających się linii, które mogą stworzyć. Mazda3 hatchback jest wyrzeźbiona, okrągła we adekwatnych miejscach… zaczyna to brzmieć lekko seksualnie, prawda? OK, nie mówię, iż pociąga mnie fizycznie Mazda3, ale nie mówię, iż to nie jest możliwe.

OK, przejdźmy dalej, zanim zrobi się bardziej niezręcznie.

Wewnątrz, wnętrze jest również wolne od zbędnych elementów, jest proste i czyste, z wieloma funkcjami w standardzie w tym Premium Plus. Deska rozdzielcza jest obszerna i zawiera tylko jeden zestaw fizycznych przycisków systemu HVAC pośrodku otoczony otworami wentylacyjnymi. Ekran wydaje się nieco przyklejony, ale sposób, w jaki deska rozdzielcza obraca się w prawo, sprawia, iż ​​​​czuje się bardziej zintegrowany niż niektóre.

Zajmijmy się tym ekranem przez minutę (lub dwie). To nie jest ekran dotykowy, a to było więcej niż trochę irytujące. Tak, obrotowe pokrętło Mazdy (hehe, hey obrotowy!) jest stosunkowo łatwe w użyciu, po prostu nie ma sensu nie mieć ekranu dotykowego, szczególnie w tak małym samochodzie. Niedawno dyskutowaliśmy o tym na Twitterze z kilkoma innymi maniakami motoryzacyjnymi. Zauważyliśmy, iż to trochę zabawne, iż te pokrętła, gładziki itp. zostały częściowo stworzone, ponieważ projektanci przenieśli ekrany na górę deski rozdzielczej.

Przeszliśmy od ekranów dotykowych do ekranów bezdotykowych, a teraz wracamy do ekranów dotykowych. Jeżdżąc co tydzień innym samochodem, na razie mogę tylko „przyzwyczaić się” do systemu. Być może więc, jeżeli posiadasz Mazdę3 bez ekranu dotykowego i znasz się na menu, nie jest tak źle. Prawie krzyknąłem: „Chcę tylko sięgnąć tam i nacisnąć ten cholerny przycisk!”. Podoba mi się, iż jest pokrętło głośności, choćby jeżeli jest zamontowane pod dźwignią zmiany biegów. Znowu wyobrażam sobie, iż do tego dojdę.

Mimo to, ta rzecz jest masowo dobrze wyposażona. Dostajesz tapicerkę z prawdziwej skóry bydlęcej (czarna tylko w tym wykończeniu), system kamer surround, przednie i tylne czujniki parkowania oraz mnóstwo dodatkowych rzeczy. Jedyne opcje to bezprzewodowa podkładka ładująca (295 USD) i podświetlane progi drzwi (450 USD). Miał choćby standardową podgrzewaną kierownicę, co było świetne w zimny dzień jazdy. Chociaż, jeżeli czytasz mój felieton regularnie, będziesz świadomy mojego dżihadu (krucjaty?) zachęcającego do podgrzewania większej części koła lub przynajmniej umieszczania mniej zimnych kawałków metalu obok ciepłych kawałków. Cholera, mogłem się wysikać!!

Iść dalej.

Praktyczność hatchbacka powinna być kolejnym powodem, poza seksowną, seksowną stylistyką, do rozważenia Mazdy3. Ma 20,1 stopy sześciennej. miejsca za tylnymi siedzeniami, czyli…ok. Co dziwne, jest prawie identyczna z przestrzenią ładunkową CX-30 (20,2 stopy sześciennej), ale nie jest nigdzie w pobliżu 24,5 stopy sześciennej Civic hatchback. a Civic ma więcej miejsca na nogi i nad głowami z tyłu.

Jednak uwielbiam tylną wycieraczkę!

Na drodze jest szybko. Magowie ustalili, iż turbosprężarka 2,5 wynosi około sześciu sekund do 60, co z pewnością było szybkie w erze sportowych kompaktów. Jest także tylko o kilka tyknięć wolniejszy od osławionego Mazdaspeed3 (model z 2013 r.). Nie jestem pewien, czy czułem falę momentu obrotowego tak bardzo, jak się spodziewałem, chociaż przy wadze 3393 funtów jest trochę cięższy niż niektóre z konkurencji. Mazda wykonuje świetną robotę z trybem sportowym w każdym pojeździe, a 3 nie jest inaczej. Zapewnia poczucie pilności bez poczucia, iż ​​​​bez powodu rozpędza się. Będzie również trzymał jej sprzęt nieco dłużej niż zwykle, co świetnie nadaje się do hooningu.

Rozmiar czasami działał na moją niekorzyść, kilka razy uderzyłem się w głowę wychodząc. To naprawdę bolało, a przy wzroście sześciu stóp nie powinno to być problemem. Poza tym automatyczne reflektory były trochę zbyt entuzjastyczne i zauważyłem, iż migam ludziom (cóż, samochód był, ja nie). Okazuje się, iż można je było wyłączyć tylko dzięki menu, nie mogłem znaleźć adekwatnego przełącznika.

Streszczenie

Mazda3 hatchback jest, i nie mówię tego lekko, jednym z najlepiej wyglądających samochodów za te pieniądze, które są w tej chwili w sprzedaży. Mazda wykonała niesamowitą pracę, jeżeli chodzi o stylistykę nadwozia w całej gamie. Dodaj mocny silnik turbo z dużą ilością momentu obrotowego i jest to całkiem niezła propozycja. Podobnie jak CX-30, przez cały czas jest to coś, co poleciłbym, ale zachęcałbym do dokładnej jazdy próbnej, aby upewnić się, iż małe słabości (takie jak brak ekranu dotykowego) nie są przeszkodą.

Tylko spójrz na ten tyłek. Tym, którzy doczytali do tego miejsca, dziękuję i przepraszam.

Lubię to:

Tak jak Ładowanie…

Idź do oryginalnego materiału