2023 BMW M2 Manual vs Automatic Showdown: przegląd jazdy

1 rok temu

Po tym, jak dostałem szansę jazdy BMW M2 2023 po drogach publicznych, cieszę się, iż w końcu mogę podzielić się swoimi przemyśleniami na temat tego podstawowego „Baby-M”. Jako ktoś, kto wcześniej testował prototyp G87 M2 na torze, bardzo chciałem zobaczyć, jak wersja produkcyjna radzi sobie w codziennych warunkach jazdy. Podczas jazdy próbnej miałem okazję wypróbować zarówno sześciobiegową manualną, jak i ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Podczas przeglądu jazdy BMW M2 2023 omówię następujące kwestie:

Filozofia projektowania polegająca na przewadze funkcji nad formą Części odziedziczone po M3/M4 Ulepszenia podwozia Porównanie z poprzednimi modelami M2 Competition i M2 CS Przegląd napędu sześciobiegowej manualnej i ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów wraz z moimi preferencjami

Omówię szczegółowo każdy z tych tematów, aby dać Ci kompleksowe zrozumienie konstrukcji, osiągów i możliwości jazdy BMW M2 2023. Celem pełnej recenzji jest dotknięcie wszystkich najdrobniejszych szczegółów nowego BMW M2. Więc bez dalszych ceregieli, zanurzmy się od razu!

Projektowanie funkcji ponad formą

Nowa generacja samochodu sportowego G87 kontrastuje z odchodzącym F87 M2 odważnym iw pewnym sensie eleganckim designem, który przesuwa granice estetyki BMW. Projekt odchodzi od miękkich i przyjemnych kształtów i zagięć poprzedniego modelu, a zamiast tego ma pudełkowaty, kwadratowy wygląd, który emanuje pewnością siebie i mocą. Jak można się spodziewać, G87 M2 wzbudził więcej kontrowersji w porównaniu do poprzedniej generacji M2. Chociaż może nie być tak odważny jak M3 i M4, G87 M2 wciąż radzi sobie, jeżeli chodzi o opinie w mediach społecznościowych.

Zamiast powtarzać nasze poprzednie recenzje projektu M2 (które można znaleźć tutaj), chciałbym podzielić się kilkoma nowymi spostrzeżeniami. Według BMW filozofia projektowania stojąca za BMW M2 2023 polega na przedłożeniu funkcji nad formą, przedkładając osiągi nad estetykę. Wszystko zaczęło się od pomysłu zbudowania M2 na tor wyścigowy, a to oznacza uproszczone, minimalistyczne i aerodynamiczne kształty. Z przodu dwa duże wloty powietrza naśladują kształt tylnych chłodnic. Dodatkowo za wlotami powietrza znajdują się tunele, które kierują powietrze w bardziej efektywny sposób. Te same pomysły dotyczą głównego centralnego wlotu powietrza.

Nerkowa atrapa chłodnicy w BMW M2 2023 czerpie inspirację ze sportów motorowych i zawiera poziome listwy, które nieco zasłaniają kwadratową chłodnicę za nimi. Ta kratka zapewnia wystarczające chłodzenie 3,0-litrowego silnika S58. Przesuwając się na bok samochodu, zauważysz bardziej opływowy wygląd w porównaniu do F87 M2, z mniejszą liczbą zagięć w karoserii. BMW skupiło się na stworzeniu gładkich i czystych powierzchni dla M2, które nie tylko wyglądają elegancko, ale także przyczyniają się do poprawy aerodynamiki. W ramach tej filozofii projektowej BMW zdecydowało się zrezygnować z kultowego bocznego skrzela, który był bardziej estetycznym elementem ostatnich samochodów M.

Pionowe reflektory z tyłu samochodu były przedmiotem kontrowersji w przypadku BMW M2 2023. Na pierwszy rzut oka mogą wydawać się refleksją, przyciągając więcej uwagi niż powinny. Jednak ta decyzja projektowa została podobno podjęta celowo. Pomimo krytyki, integracja tych reflektorów w pozycji pionowej przynosi znaczną poprawę w zakresie oporu aerodynamicznego.

Chociaż ten ogólny projekt może nie być najbardziej estetycznym wyborem, pokazuje, iż BMW przedkładał funkcję nad formę w projekcie M2. Czy to zrobi różnicę w oczach przeciętnego konsumenta lub entuzjasty BMW? To się jeszcze okaże, ale moim zadaniem tutaj jest przedstawienie wyników.

Części odziedziczone po BMW M4

Po wprowadzeniu G87 BMW M2 wielu entuzjastów natychmiast porównało go do mini-M4. Chociaż z pewnością istnieje wiele podobieństw między tymi dwoma modelami, warto przyjrzeć się bliżej, aby ustalić, czy ta etykieta jest naprawdę dokładna. Po pierwsze, BMW M2 2023 otrzymuje – na szczęście – ten sam sześciocylindrowy silnik S58 o pojemności 3,0 litrów. Posiada – na razie – fazę odstrojenia, która zapewnia 453 KM (338 kW) i 406 lb-ft (550 Nm) momentu obrotowego. Następnie G87 M2 również dziedziczy te same skrzynie biegów – sześciobiegową manualną skrzynię biegów i ośmiobiegową automatyczną ZF. Są identyczne pod względem części, ale nieco różnią się pod względem strojenia oprogramowania. Oczywiście nie było sensu wymyślać koła na nowo, jeżeli chodzi o rozwiązania chłodzące.

Następna na liście jest przekładnia kierownicza. Ponownie, identyczny z tym w G82 M4, ale oprogramowanie dostrojone do nowego M2. Ta sama historia dotyczy mechanizmu różnicowego z zastrzeżeniem, iż ma on różne przełożenia. Jak wszyscy wiecie, wybór opon odgrywa istotną rolę w prowadzeniu samochodu sportowego. Markus Schröder, kierownik projektu BMW M2, mówi, iż z opon M3 i M4 wyciągnięto wiele wniosków. Ostatecznie 19-calowy przód i 20-calowy tył były najlepszą konfiguracją dla nowego M2.

Jak można się domyślić, adaptacyjne zawieszenie M pochodzi również od starszych i większych braci ///M. I po raz kolejny został dostrojony do rozmiaru i proporcji M2.

Ulepszenia podwozia

BMW M2 2023 przeszło kilka usprawnień podwozia, opierając się na doświadczeniach wyciągniętych z M4. Aby poprawić prowadzenie i szybkość reakcji, M2 zawiera teraz szereg elementów usztywniających. Na przykład pod maską znajdują się trójkątne wzmocnienia, a także dodatkowa aluminiowa płyta wzmacniająca, która pomaga usztywnić przód i poprawić skręcanie.

Ale zmiany na tym się nie kończą. Przednia i tylna rama pomocnicza są prawie przeniesione z M3 i M4. Dodatkowo podwozie M2 zawiera między innymi usztywniającą płytę ścinaną i rozpórkę podpodłogową. Być może najbardziej znaczącym ulepszeniem jest jednak dodanie płyty wzmacniającej słupek C, która odróżnia G87 od jego poprzednika, F87.

Te ulepszenia mają zauważalny wpływ na charakter i wydajność M2. W poniższym przeglądzie jazdy omówię bardziej szczegółowo, w jaki sposób te ulepszenia przekładają się na wrażenia z jazdy. Dość powiedzieć, iż BMW M2 2023 to samochód zaprojektowany z myślą o precyzji i osiągach, a każdy element jego konstrukcji został starannie przemyślany, aby zapewnić wyjątkowe wrażenia z jazdy.

BMW podkreśliło, iż G87 M2 ma swój niepowtarzalny charakter i nie został zaprojektowany jako mini-M4. Według BMW punktem odniesienia dla G87 M2 był w rzeczywistości konkurs F87 M2, a nie bardziej zorientowana na osiągi i limitowana edycja M2 CS. Zapytany, dlaczego M2 Competition został wybrany jako punkt odniesienia, BMW wyjaśnił, iż jest to główny wybór, podczas gdy M2 CS jest przeznaczony dla mniejszej grupy entuzjastów wydajności.

Przegląd jazdy BMW M2 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów

Scottsdale było idealnym miejscem do zaprezentowania BMW M2 2023, z krętymi drogami, ostrymi zakrętami i wymagającymi wzniesieniami, które wystawiały na próbę dynamikę jazdy samochodu. Okoliczne obszary Phoenix i Scottsdale oferują mnóstwo ostrych zakrętów, które pozwalają kierowcom w pełni doświadczyć możliwości M2. Brakowało tylko elementu gąsienicowego, ale biorąc pod uwagę różnorodność trudnych dróg dostępnych w tym obszarze, M2 wciąż mogła pokazać swój prawdziwy potencjał.

Jazda próbna BMW M2 2023 obejmowała różnorodne drogi, w tym dłuższy czas na autostradzie, co pozwoliło mi doświadczyć samochodu jako typowego codziennego kierowcy. Pierwszą rzeczą, która zwróciła moją uwagę, były zaktualizowane tryby M. W odpowiedzi na opinie klientów F87, BMW rozszerzyło różnicę między trybami COMFORT i SPORT/SPORT+. Nie jest to zaskakujące, ponieważ podobne zmiany widzieliśmy w innych nowych produktach M. W rezultacie tryb Comfort zapewnia teraz bardziej komfortową i płynną jazdę, z bardziej miękkim ustawieniem zawieszenia i układu kierowniczego.

Chociaż BMW M2 2023 ma na celu przyciągnięcie szerokiego grona odbiorców, ma również do zaspokojenia oddaną grupę fanów entuzjastów jazdy. Tutaj wkracza tryb SPORT. Ten tryb ma na celu zapewnienie bardziej agresywnej jazdy, bazując na imponującej konfiguracji odchodzącego F87 M2 Competition.

W trybie SPORT BMW wprowadziło szereg poprawek poprawiających osiągi samochodu, w tym regulacje podwozia, zawieszenia i układu kierowniczego, a także ponowną kalibrację przepustnicy silnika i skrzyni biegów. Hamulce są również zauważalnie bardziej agresywne w trybie SPORT, pozwalając kierowcom docisnąć samochód do granic możliwości na torze lub na krętych drogach.

Sześciobiegowa manualna BMW M2 Zandvoort Blue

Jazda po autostradzie

Podczas mojego pobytu na autostradzie miałem okazję przetestować zarówno manualną, jak i automatyczną wersję M2. Szczerze mówiąc, żaden wybór nie jest lepszy od drugiego. Automatyczna skrzynia biegów okazuje się wygodniejsza i bezproblemowa w ruchu ulicznym, podczas gdy sześciobiegowa manualna, zgodnie z przewidywaniami, zapewnia bardziej wciągające wrażenia z jazdy. Jednak podczas jazdy po autostradzie często gubiłem orientację, której skrzyni biegów używam.

Kręte drogi

Kiedy trafiłem na zabawne boczne drogi, moje wrażenia z jazdy uległy zmianie, a moje obciążenie pracą w samochodzie wzrosło. Ręczna skrzynia biegów wydawała się najlepszą opcją, ponieważ jest coś ekscytującego i satysfakcjonującego w manualnej zmianie biegów. Dodaje dodatkową warstwę ekscytacji do wrażeń kierowcy i sprawia, iż ​​jeszcze bardziej doceniam markę M za „Zapisywanie instrukcji”.

Jeśli chodzi o porównanie zawieszenia w nowym M2 z F87, to kilka rzeczy od razu rzuca się w oczy przy dużym obciążeniu. Po pierwsze, zawieszenie pracuje dużo lepiej w G87 ze względu na sztywniejsze podwozie. Amortyzatory dobrze radzą sobie z ciężarem samochodu, umożliwiając z kolei większą kontrolę kierowcy. Jazda też nie jest trzęsąca się jak w F87 M2. Oczywiście przez cały czas możesz dostosować twardość zawieszenia dzięki standardowej funkcji Adaptive M.

Rozpórka kolumny w kształcie litery V i płyta wzmacniająca pod maską dodatkowo zwiększają sztywność i ostrość przodu, dzięki czemu M2 lepiej się skręca dzięki zmniejszeniu pochyłości podwozia. I to jest pierwsza rzecz, jaką zauważyłem w porównaniu do F87 M2: ostrzejsze zakręty i szybsze przyspieszanie z zakrętów. Ogólnie rzecz biorąc, oś przednia jest znacznie lepsza niż w poprzednim M2 Competition, z wysokim poziomem przyczepności i stabilnością na zakrętach. I prawie nie ma podsterowności, gdy przód po prostu trzyma się asfaltu. Szersze opony też pomagają.

Wzmocnienia podwozia robią różnicę

Czy pamiętasz wzmocnienie podwozia słupka C, o którym mówiliśmy wcześniej? Cóż, czas ujawnić jego wpływ na wrażenia z jazdy. Ta sztuczka inżynierska nie tylko wzmacnia całe podwozie, ale ma również bezpośredni wpływ na tył. Dzięki temu ulepszeniu G87 M2 ma zauważalnie mniejszą tendencję do „ugryzienia”. Pozostaje stabilny i opanowany podczas szybkiego pokonywania zakrętów, oczywiście przy włączonych wszystkich funkcjach bezpieczeństwa. W porównaniu z F82 M2 Competition, G87 M2 jest mniej zabawny.

W trybie MDM lub przy całkowicie wyłączonym DSC tylny koniec zepsuje przyczepność, dając ci fajne poślizgi, które wywołują uśmiech na naszych twarzach. Więc to zawsze jest opcja, o ile wiesz, co robisz. Model 2023 M2 jest również standardowo wyposażony w funkcję M Drive Professional. Ta funkcja zapewnia niezwykle satysfakcjonujący analizator znoszenia i kontrolę trakcji M z dziesięcioma pozycjami, co pozwala zredukować pomoce elektroniczne i łatwo przesuwać tył pojazdu. Panel sterowania jest przyjazny dla użytkownika i posiada przycisk trybu M, co jeszcze bardziej upraszcza ten proces. Tryb Sport ogranicza interwencję systemu, podczas gdy tryb Track całkowicie dezaktywuje systemy wspomagające.

Warto również zauważyć, iż F87 M2 Competition słynął z nadsterowności, która wymagała od kierowcy szybszej reakcji. Ale w przypadku M2 2023 nadsterowność jest dużo łatwiejsza do kontrolowania, co daje mi dużo pewności w samochodzie. Oczywiście istotną rolę odgrywa również aktywny mechanizm różnicowy M, który może zablokować choćby do 100 procent.

Wzbudza pewność siebie przy dużych prędkościach

Jak wspomniałem w mojej recenzji wideo, chciałbym powtórzyć, iż nowe BMW M2 2023 ma wyjątkową zdolność sprawiania, iż ​​poczujesz się jak wykwalifikowany i szybki kierowca, choćby jeżeli nim nie jesteś. Daje wrażenie, iż można wskoczyć do samochodu i od razu rozpędzić się do zawrotnej prędkości.

Podczas jazdy w trybie SPORT lub SPORT+ przechyły nadwozia praktycznie nie występują, przynajmniej na normalnych drogach. Możliwe, iż zawodowy kierowca może mieć inne wrażenia na torze i przy wyższych prędkościach, ale dla przeciętnego kierowcy przechyły nadwozia nie są zauważalne. Oczywiście tryb COMFORT nieco zmienia to postrzeganie, ale choćby wtedy G87 M2 jest przez cały czas bardzo opanowany i precyzyjny w swoim zachowaniu podczas jazdy.

Instrukcja w M3 i M4 została skrytykowana przez kilku dziennikarzy (w tym nas) za to, iż jest niejasna i gumowata, i to jest prawie to samo doświadczenie w nowym M2. Ostatecznie jednak przez cały czas zapewnia dobre połączenie między samochodem a kierowcą, a my po prostu cieszymy się, iż mamy to jako opcję. Dopasowanie obrotów działa świetnie, jeżeli tego potrzebujesz i na szczęście można je wyłączyć bez przechodzenia w pełne DSC OFF.

System brake-by-wire umożliwia dostosowanie wyczucia pedału hamulca, dla którego BMW oferuje tryb Comfort i Sport. Jeździłem głównie w ustawieniu Sport i siła hamowania była więcej niż wystarczająca do „normalnej” codziennej jazdy.

Niestety mogłem tylko przetestować fotele kubełkowe z włókna węglowego i przegapiłem okazję wypróbowania foteli sportowych M, ponieważ manualna skrzynia biegów i pojazd wyposażony w pakiet M Sport zostały przydzielone innym dziennikarzom. Mimo to udało mi się posiedzieć na krótko w fotelach M Sport podczas przerwy na lunch i pomimo imponującego wizualnie wyglądu kubełkowych foteli karbonowych uważam, iż przy dłuższych okresach jazdy wolałbym fotele M Sport. Będąc stosunkowo wysoką osobą o wzroście 6″2, wchodzenie i wychodzenie z zakrętów z siedzeniami kubełkowymi może być uciążliwe.

Przegląd jazdy BMW M2 z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów

Po moim czasie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów Zandvoort Blue M2, wskoczyłem do Brooklyn Grey M2 z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Ostatni etap mojej siedmiogodzinnej podróży M2 obejmował jazdę z Bartlett Lake do Scottsdale mieszanką krętych dróg i autostrad. Moim głównym celem jest zidentyfikowanie wszelkich zauważalnych różnic w jeździe, poza wyraźnym rozróżnieniem między elementami ręcznymi i automatycznymi.

Wcześniej tego dnia rozmawiałem ze Schröderem i zapytałem, czy wybór skrzyni biegów odegrał rolę w projektowaniu i testowaniu M2. Ich odpowiedź była jasna: dla nich to po prostu jeden samochód. Oczywiście zadałem pytanie komuś, kto spędził dużo czasu z obydwoma modelami M2: czy zauważyłeś jakieś godne uwagi różnice w charakterystyce jazdy? „Samochód powinien „czuć się” tak samo po zmianie skrzyni biegów” – powiedział Schröder. Ale z zastrzeżeniem: „Sprowadza się to również do twoich osobistych preferencji, niektórzy ludzie mogą zauważyć różnicę, podczas gdy inni nie”.

BMW M2 Brooklyn Szary 8-biegowy automat

Nie czują się specjalnie różni

Pamiętając o tym, wyruszyłem w podróż. Chociaż automatyczna skrzynia biegów może nie oferować takiego samego poziomu zaangażowania i emocji, znacznie ułatwia pokonywanie zakrętów dzięki płynnej i precyzyjnej zmianie biegów. Bez wysiłku rozpędza Cię do wysokich prędkości bez zauważalnego opóźnienia. W rezultacie szybka jazda staje się jeszcze przyjemniejsza, ponieważ zmniejsza się obciążenie i możesz skupić się wyłącznie na wykonaniu idealnej linii i punktów hamowania. Warto również zauważyć, iż w mechanizmie różnicowym są różne przełożenia, więc zapewni to nieco inne wrażenia.

Poza tym różne modele M2 mają podobny charakter. W mojej recenzji wideo podałem bardziej szczegółowe informacje o tym, który z nich ostatecznie wybrałbym. Podsumowując, jeżeli planujesz trzymać M2 przez dłuższy czas i cieszyć się bardziej wciągającymi wrażeniami z jazdy, ręczny M2 jest idealnym wyborem. Co więcej, jest prawdopodobne, iż manualny M2 będzie miał lepszą wartość odsprzedaży w dłuższej perspektywie, biorąc pod uwagę, iż jest to ostateczny model z tą funkcją. Wyjątkiem jest potencjalny przyszły Z4 M40i z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, którego na razie nie będziemy brać pod uwagę.

Jeśli regularnie poruszasz się po dużym natężeniu ruchu i cenisz sobie łatwość automatycznej skrzyni biegów, 8-biegowa auto M2 jest niezawodną opcją. Przekładnia ta została gruntownie wypróbowana i przetestowana w wielu modelach BMW i jest wysoko ceniona za swoje wyjątkowe osiągi.

Ostatecznie w tej sytuacji nie ma ostatecznej dobrej lub złej odpowiedzi. Chociaż chciałbym przedstawić poparty naukowo wniosek lub decyzję opartą na danych, rzeczywistość jest znacznie prostsza: wybór ostatecznie należy do Ciebie.

Pozwólcie, iż podzielę się osobistą anegdotą, aby zilustrować ten punkt. Jestem dumnym właścicielem BMW 1M, które moim zdaniem jest jednym z najbardziej fascynujących samochodów M, jakie pojawiły się w ostatnich dziesięcioleciach. Ten pojazd może pochwalić się surowym napędem, sześciobiegową manualną skrzynią biegów, mocnym podwoziem i sztywnym zawieszeniem. Chociaż czerpię ogromną przyjemność z poruszania się 1M po krętych, malowniczych górskich drogach, uważam, iż jazda nim w zatłoczonym ruchu jest raczej obowiązkiem niż radością. Chociaż jest to niezaprzeczalnie imponujące, często jest męczące.

Po spędzeniu kilku godzin z sześciobiegową M2 stwierdziłem, iż przejście na automatyczną skrzynię biegów wykładniczo zwiększyło przyjemność. Wynikało to w dużej mierze z mojego zwiększonego zaufania do możliwości jezdnych samochodu. Bez wysiłku pokonywałem zakręty, a zakręty były równie ostre jak wcześniej, ale złapałem się na tym, iż pchałem samochód bliżej jego granic. Włączyłem także tryb MDM, który dostarczył trochę zawrotów głowy i zapewnił mi duże zaangażowanie. Na krótko wyłączyłem DSC, ale nie polecam tego, chyba iż masz doświadczenie. Silnik od samego początku dostarcza dużo mocy, więc samochód może gwałtownie cię ugryźć, kiedy najmniej się tego spodziewasz.

S58 – Jeden z najlepszych silników BMW, jakie kiedykolwiek wyprodukowano

Jeśli chodzi o silnik, S58 wyróżnia się jako naprawdę niezwykłe osiągnięcie inżynieryjne, prawdopodobnie uważane za jedno z najlepszych w BMW. Silnik S58 zyskał reputację dzięki płynnemu dostarczaniu mocy, doskonałej reakcji przepustnicy i dopracowanym osiągom. Dźwięk wydechu – wzmocniony wewnątrz przez Active Sound – jest dość satysfakcjonujący, oferując połączenie głębokich pomruków i szumów znanych z innych modeli M.

Co ciekawe, S58 wydaje się działać jeszcze lepiej w BMW M2, pomimo masy samochodu, która jest porównywalna z M4 – waży 3814 funtów w porównaniu do 3850 funtów w niektórych konfiguracjach. To albo efekt placebo, albo krótszy rozstaw osi. Ale jak zawsze, waga może nie mieć tak dużego znaczenia, o ile samochód potrafi adekwatnie sobie z nią poradzić bez poświęcania osiągów. Doświadczyłem tego choćby w ponad 6000 BMW XM, które absolutnie wydaje się lżejsze niż jest w rzeczywistości.

BMW przedstawiło ograniczony komentarz na temat masy pojazdu, ale podzieliło się pewnymi spostrzeżeniami. Większość ciężaru można przypisać wykorzystaniu platformy, układu napędowego, układu chłodzenia i innych komponentów z modelu M4. Ponadto, ponieważ M2 to podstawowe BMW z ceną 60 000 USD lub więcej, wprowadzono minimalne środki zmniejszające wagę. Ponadto najnowsze przepisy dotyczące bezpieczeństwa pieszych, a także zwiększone wyposażenie standardowe przyczyniają się do całkowitej masy M2, w wyniku czego pojazd jest stosunkowo ciężki.

W pewnym sensie waga jest porównywalna z podobnymi produktami w tym segmencie, z wyjątkiem niektórych bardzo ekskluzywnych produktów Porsche.

Czuje się bardziej jak poprzedni M2 CS

Po dokładnym porównaniu nowego BMW M2 2023 z F87 M2 Competition doszedłem do wniosku, iż bardziej odpowiednie będzie porównanie z M2 CS. Podczas mojej jazdy prototypowej stwierdziłem, iż nowy M2 już odpowiada poziomowi osiągów i dynamice jazdy F87 M2 CS, co czyni go lepszym wyborem niż podstawowy M2 lub M2 Competition. Dzięki wyrafinowanym i wciągającym funkcjom przyszłe warianty M2 z pewnością będą imponujące.

Chociaż BMW nie pracuje w tej chwili nad konkursem M2 (na podstawie tego, co wiemy), prawdopodobnie mają w przygotowaniu pewne rzeczy, które zobaczymy w przyszłości. Przewidujemy, iż BMW ostatecznie zaoferuje mocniejszą bazę M2, albo w formie konkursu, albo z komponentem M xDrive. Nietrudno przewidzieć taki rozwój wydarzeń, biorąc pod uwagę, iż produkcja G87 ma trwać do 2030 r., zapewniając wiele okazji do stworzenia nowych emocji wokół produktu.

Co więcej, jeszcze bardziej oczywiste jest, iż realizowane są prace nad drugą generacją M2 CS. Jestem całkiem przekonany, iż ten wariant nadchodzi z kilku powodów. Po pierwsze, widzieliśmy już M2 CS. Po drugie, marka CS jest wysoko ceniona w portfolio M. Po trzecie, produkty CS wykorzystują głównie gotowe części i są opłacalne dla marki. Pozostaje tylko pytanie, czy seria produkcyjna będzie tak ograniczona, jak w przypadku M3 CS i M4 CS, czy też BMW M będzie oferować większy wolumen.

Najbardziej zabawny produkt M dzisiaj

Chociaż jest to potencjalnie jedyna uprzedzona uwaga w tej recenzji, muszę od razu wyznać, iż zawsze miałem słabość do mniejszych i bardziej zwinnych produktów M, w tym klasycznych modeli, takich jak E30 i E36 M3. Moja pasja do tych pojazdów nasiliła się dopiero po zdobyciu mojego 1M. Gdy tylko pierwszy M2 stał się dostępny, od razu się w nim zakochałem, mimo iż początkowo miał silnik N55 inny niż M.

Nawet bez żadnych uprzedzeń, BMW M2 2023 przez cały czas zajmowałoby pierwsze miejsce na mojej liście wśród nowych samochodów M. Jest to wyjątkowy produkt, który oferuje w tej chwili niewielu producentów samochodów. Samochód jest prawdziwą rozkoszą dla kierowcy, z dodatkową korzyścią wszechstronności z czterema siedzeniami i bardzo pożądaną sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Już dawno nie byłem tak podekscytowany nowym BMW; moje ostatnie recenzje były powściągliwe i krytyczne, szczególnie w odniesieniu do XM. Jednak nie mogę znaleźć żadnych wad w BMW M2 2023, przynajmniej nie przy niezależnej ocenie.

Trzeba przyznać, iż bezpośrednie porównanie z Porsche, Corvette lub innymi legalnymi samochodami sportowymi może ujawnić niektóre jego wady. Niemniej jednak dla entuzjastów BMW to nowe M2 jest idealnym produktem, z wyjątkiem nieco kontrowersyjnego wyglądu zewnętrznego, który można przeoczyć.

Dobry

Świetne prowadzenie 6-biegowa manualna wszechstronność trybów jazdy

Zły

Duży wyświetlacz przytłaczający wnętrze Brak fizycznych przycisków do sterowania klimatyzacją Ograniczona przestrzeń na tylnych siedzeniach

Idź do oryginalnego materiału