Triumph Street Triple R 675 był w momencie premiery jednym z najlepszych nakedów. Czy wytrzymał próbę czasu? Można nazwać go „niezawodnym” pomimo kilku przygód, które zaserwował? Obejrzyj „Motocykl Używany”!
Zapraszamy na trzeci odcinek z serii „Motocykl Używany 2024”, w której to Wy opowiadacie o swoich motocyklach z solidnym przebiegiem – jak wygląda ich użytkowanie i serwisowanie, czy coś się w nich psuje, jakie są ich mocne strony, a co producenci powinni Waszym zdaniem zmienić.
W każdym filmie opowiemy dwa słowa o historii modelu, a specjalista Paweł Parka (Szkolenia Motocyklowe) opowie o danym motocyklu z punktu widzenia mechanika. Każdy z motocykli wrzucamy także na hamownię, aby sprawdzić czy konie mechaniczne się nie rozpierzchły.
Zobacz też:
– Poprzednia seria „Motocykl Używany 2022” na YouTube Motogen.
– Wszystkie odcinki serii 2024:
— BMW F 800 GS, 2009, 80 tys km,
— Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic, 2004, 100 000 km,
— Kawasaki Z650 2020 po 34 000 km,
— Kawasaki Ninja ZX-9R 2003, 51 000 km,
— KTM 990 Adventure 2007, 227 000 km
— Kawasaki Versys 1000 S 2021 po 36 000 km,
— Honda XL 1000V Varadero 2003 po 58 000 km,
— Suzuki GSX-R 750 2005 po 66 000 km,
— BMW S 1000 R 2017 po 27 000 km,
— Triumph Street Triple R 675 2009 po 56 000 km.
Chciałbyś wziąć udział w takim odcinku? Masz swój motocykl od kilku lat i przejechaliście wiele kilometrów? Skontaktuj się z nami na [email protected] albo przez social media Motogen.pl.
2009 Triumph Street Triple R 675 jako motocykl używany? Opinia właściciela po 56 000 km przebiegu i kilku modyfikacjach:
Bohaterami dzisiejszego odcinka są Kruku oraz jego BMW S 1000 R. Kruka możecie znać z kilku salonów motocyklowych, w których pracował. Swojego Triumpha Street Triple R 675 kupił, gdy ten miał dwa lata i 200 km przebiegu (szczegóły w filmie), ale teraz łącznie przejechali 56 000 kilometrów. Posłuchajcie jakie modyfikacje Kruku zafundował swojemu motocyklowi, jak go eksploatował oraz jakie awarie (i rozwiązania) go spotkały, no i jakie ma podejście do smarowania łańcucha. Swoje trzy grosze dorzuca Jędrzejak, który kiedyś miał Street Tripla 675 (bez R). Oglądajcie!
film do obejrzenia także na YT,
Sponsorzy Motocykla Używanego i akcesoria dla wszystkich
Jak pewnie się domyślacie, stworzenie takiego filmu wymaga pewnych kosztów (miejsce do nagrywania, sprzęt, montaż, itp), ale na szczęście istnieją firmy, które są przyjazne motocyklistom. Sponsorami serii „Motocykl Używany 2024” są następujące firmy:
– Castrol,
– Varta,
– Athena,
– NGK,
– TRW.
Marki te przekazują także akcesoria dla wszystkich uczestnika w serii Motocykl Używany! Każdy, kto opowie o swoim motocyklu, otrzyma olej, akumulator, świece i klocki hamulcowe takie, jakie pasują do motocykla i preferencji.
Triumph Street Triple 675: historia
Street Triple. Nazwa, która od ponad 15 lat rozpala wyobraźnię motocyklistów na całym świecie. To historia sukcesu, która rozpoczęła się od połączenia sportowego ducha Daytony 675 z charakterem kultowego Speed Triple 1050.
Aby zrozumieć fenomen Street Triple, musimy cofnąć się do 2006 roku, kiedy Triumph zaprezentował światu Daytonę 675. Ten przełomowy supersport z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 675 cm3 zrewolucjonizował segment motocykli sportowych. Daytona rzuciła wyzwanie japońskim gigantom, oferując unikalne połączenie mocy, zwinności i charakteru. Był to kamień milowy dla Triumpha, który ugruntował pozycję marki jako innowatora w branży.
Sukces Daytony utorował drogę dla Street Triple, który zadebiutował w 2008 roku. W swojej pierwotnej formie był to po prostu „odchudzona” Daytona – pozbawiona owiewek, z nieco słabszym silnikiem i tańszymi komponentami. Mimo to, Street Triple zachował sportowy charakter i oferował niesamowite wrażenia z jazdy. Jego trzycylindrowy silnik generował 106 KM i zapewniał dynamiczne przyspieszenie, a zwinne podwozie pozwalało na precyzyjne pokonywanie zakrętów.
Street Triple gwałtownie zdobył uznanie zarówno wśród dziennikarzy, jak i motocyklistów. Zachwycano się jego charakterem, osiągami i przystępną ceną. Był to motocykl, który oferował znacznie więcej emocji niż konkurencyjne modele, takie jak Honda Hornet czy Kawasaki Z750.
W 2009 roku do gamy dołączył Street Triple R, który otrzymał ulepszone zawieszenie, hamulce i kilka kosmetycznych dodatków. R-ka stała się jeszcze bardziej pożądanym motocyklem, oferując jeszcze lepsze prowadzenie i osiągi.
W 2011 roku Street Triple przeszedł delikatny lifting, który spotkał się z mieszanym przyjęciem. Kontrowersyjne reflektory i zmieniona stylistyka nie przypadły do gustu wszystkim fanom.
Prawdziwa rewolucja nastąpiła w 2013 roku, kiedy to Street Triple został gruntownie przeprojektowany. Nowa rama, lżejsze koła i zmiana układu wydechowego znacząco poprawiły prowadzenie. Silnik pozostał ten sam, ale otrzymał wyższy pierwszy bieg. Wersja R, z lepszymi hamulcami i zawieszeniem, ponownie stała się hitem sprzedaży.
Rok 2017 przyniósł kolejną generację Street Triple. Tym razem Triumph postawił na zupełnie nowy silnik o pojemności 765 cm3. Gama modelowa została poszerzona o wersje S, R i RS, różniące się mocą i wyposażeniem. Street Triple stał się flagowym modelem Triumpha, a jego silnik został wykorzystany w motocyklach wyścigowych Moto2.
W 2020 roku Street Triple przeszedł kolejną modernizację, dostosowując się do norm emisji spalin Euro5. Silnik został udoskonalony, a elektronika wzbogacona o nowe funkcje. Street Triple stał się jeszcze bardziej dopracowany i wyrafinowany, zachowując jednocześnie swój sportowy charakter.
Dziś Street Triple to nie tylko „naga Daytona” czy „mały Speed Triple”. To ikona sama w sobie, motocykl z własną tożsamością i bogatą historią. To historia sukcesu, która trwa już ponad 15 lat i nic nie wskazuje na to, aby miała się gwałtownie zakończyć.
Street Triple to dowód na to, iż marzenia o idealnym motocyklu sportowym mogą się spełnić. To połączenie osiągów, stylu i charakteru, które od lat inspiruje motocyklistów na całym świecie.
Zobacz też: test nowego modelu 2023 Street Triple 765 RS/S na torze i drodze.
Street Triple 675 – opinia mechanika o nakedzie Triumph
Zapytany o Triumpha Street Triple 675, Paweł Parka odpowiedział kilka ważnych kwestii. Znajdziecie je w filmie w momencie 06:16.
Jędrzejak z kolei kiedyś posiadał Street Tripla 675 i na podstawie swojego doświadczenia opowiada, iż po „wylaniu się” tylnego amortyzatora (nie wiadomo, na ile popularna jest to awaria – raczej rzadka), nie warto go regenerować. Wersja bez-R nie posiada żadnej regulacji, a więc nie ma łatwego dostępu do wnętrzności przez co serwis jest bardzo drogi. Lepiej kupić amortyzator z wersji R, który dzięki tańszemu serwisowi oraz możliwości regulacji, jest ostatecznie nie tylko mniejszym wydatkiem, ale i lepszym rozwiązaniem.
Triumph Street Triple R 675, rok od 2009 – dane techniczne:
Make | Triumph Street Triple R |
Year | 2009 |
Engine | Four stroke, in-line 3-cylinder, DOHC, 12 valves |
Capacity | 675 cc / 41.19 cu-in |
Bore x Stroke | 74 x 52.3 mm |
Cooling System | Liquid-cooled |
Compression Ratio | 12.65:1 |
Oil Capacity | 3.4 Litres / 3.6 US qt / 3.0 Imp qt |
Induction | Multipoint sequential electronic fuel injection with forced air induction |
Ignition | Digital – inductive type |
Starting | Electric |
Max Power | 79 kW / 107 hp @ 11700 rpm |
Max Torque | 69 Nm / 7.0 kgf-m / 51 ft-lb @ 9100 rpm |
Clutch | Wet multiplate |
Transmission | 6 Speed |
Final Drive | O-ring chain |
Gear Ratio | 1st: 34/13 / 2nd: 39/21 / 3rd: 36/23 / 4th: 27/20 / 5th: 26/21 / 6th: 25/22 |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Front Suspension | 41mm Kayaba upside down forks, with adjustable preload, rebound and compression damping, |
Front Wheel Travel | 120 mm / 4.7 in |
Rear Suspension | Kayaba monoshock with piggy back reservoir, adjustable for preload, rebound and compression damping, |
Rear Wheel Travel | 126 mm / 5.0 in |
Front Brakes | 2 x 308mm Floating discs, Nissin4 piston radial calipers |
Rear Brakes | Single 220 mm disc, 1 piston caliper |
Wheel Front | Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 3.5in |
Wheel Rear | Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 5.5in |
Front Tyre | 120/80 ZR17 |
Rear Tyre | 180/55 ZR17 |
Rake | 23.9º |
Trail | 95 mm / 3.7 in |
Dimensions | Length 2030mm / 79.9 in |
Width (handlebars) 755mm / 29.7 in | |
Height without mirrors 1110mm / 43.7 in | |
Seat Height | 805 mm / 31.7 in |
Wet Weight | 189 kg / 416 lbs |
Fuel Capacity | 17.4 Litres / 4.6 US gal / 3.8 Imp gal |
Consumption Average | 5.1 l/100 km / 19.5 km/l / 45.9 US mpg / 55.1 Imp mpg |
Standing ¼ Mile | 11.5 sec |
Top Speed | 227.4 km/h / 141.3 mph |