1968 Zwycięskie Porsche 907 K Targa Florio na inauguracyjnej aukcji Broad Arrow Amelia

2 lat temu

• Wysoce autentyczny fabryczny prototyp napędzany oryginalnym silnikiem prowadzi inauguracyjną aukcję Broad Arrow Amelia 4 marca w Ritz-Carlton na wyspie Amelia.

• Ścigał się w 12-godzinnym wyścigu Sebring w 1968 r. i był niekwestionowanym zwycięzcą Targa Florio w 1968 r. w rękach Vic Elforda i Umberto Maglioli, 907 K widział także fabrycznych kierowców Porsche, Ludovico Scarfiottiego, Joe Buzzettę i Rolfa Stommelena za kierownicą.

• Jednodniowa aukcja wyznaczona na 4 marca jest inauguracyjnym rokiem Broad Arrow jako oficjalnego domu aukcyjnego The Amelia. Dowiedz się więcej na broadarrowauctions.com.

Broad Arrow Auctions, firma należąca do Hagerty (NYSE: HGTY), ma zaszczyt ogłosić dodanie Porsche 907 K z 1968 r., światowej sławy zwycięzcy Targa Florio z 1968 r., do swojej inauguracyjnej aukcji Amelia 4 marca, oficjalnej aukcji z Amelii. Nr podwozia. Zwycięstwo 907 025 na targach Targa Florio w 1968 roku to legendarna opowieść o sezonie, w którym „Quick Vic” Elford był na szczycie swojej gry. Po pierwszym starciu w 12-godzinnym wyścigu Sebring w 1968 r. w rękach Ludovico Scarfiottiego i Joe Buzzetty, Porsche System Engineering połączyło 907 z Elfordem i Umberto Magliolim w Targa Florio. Elford zakwalifikował się na pole position, stawiając ich obu na najlepszej pozycji do wykorzystania prędkości Porsche. Po kilku początkowych niepowodzeniach i niesamowitej pomocy ze strony oszalałych na punkcie wyścigów miejscowych, Umberto przywracał samochód na czwartą pozycję, zanim Elford ustanowił trzy kolejne rekordy okrążenia.


Na pół okrążenia przed końcem 907 025 wyprzedził prowadzącego Alfa Tipo 33/2 i powiększył tę przewagę do ponad trzech minut na mecie, tracąc prawie 10 minut do poprzedniego najlepszego czasu wyścigu. Żaden sezon w karierze Elforda nie dorównał jego występom w 1968 roku, a żaden wyścig w 1968 nie dorównał jego zwycięstwu na Targa Florio w 907 025, chwili uwiecznionej na słynnym plakacie zwycięstwa Porsche z tamtego roku.

Zwycięstwo Targa Florio byłoby ukoronowaniem 907, a także jego ostatnim wejściem przez Porsche System Engineering. Został sprzedany Siegfriedowi Langowi i prowadził kampanię przez jego „Valvoline Racing Team” w 1969 roku. Lang i 907 zajęli pierwsze miejsca w wielu wyścigach górskich w europejskich Alpach w 1969 i 1970 roku przed jego przedwczesną śmiercią.

Ostatecznie 907 trafiło do światowej klasy kolekcji Porsche dr Julio Palmaza, który w 2000 roku powierzył samochód Patrickowi Scalli z Porsche Prototype Racing Cars w celu przywrócenia jego oryginalnej konfiguracji Targa Florio. Jednocześnie oryginalny numerowany silnik trafił w doświadczone ręce Gustava Nitschego, który przebudował 2,2-litrowy, chłodzony powietrzem, 270-konny, ośmiocylindrowy silnik Typ 771/1 z magnezową obudową, zgodnie z oryginalnymi specyfikacjami, tak jak wygląda to dzisiaj. Pod kierownictwem dr Palmaza 907 dwukrotnie zwyciężyło w Amelia Island Concours d’Elegance, w 2007 roku w klasie Targa Florio, a później w 2012 roku jako zdobywca nagrody korporacyjnej za najlepszy przykład inżynierii samochodów wyścigowych. 907 K jest w posiadaniu obecnego właściciela od 2015 roku i w tej chwili jest w bardzo podobnym stanie, jak wtedy, gdy opuścił warsztat Scalliego nieco ponad 20 lat temu, co świadczy o jakości renowacji i trosce, jaką otaczano od tamtej pory (szac. 4 500 000 USD) – 5 500 000 USD). David Swig, starszy specjalista ds. samochodów Broad Arrow Auctions, komentuje: „Okazja znalezienia i potencjalnego nabycia Porsche zwycięzcy Targa Florio, nie mówiąc już o przykładzie związanym z tak godną uwagi historią Porsche, jest prawie niespotykana. Nie mogę sobie wyobrazić lepszego miejsca niż weekend Amelia, w którym można by zaoferować jednemu z najsłynniejszych na całym świecie wyścigowych prototypów Porsche z lat 60. — naprawdę znaczący kawałek historii sportów motorowych”. Dodatkowe atrakcje zestawu cenionej niemieckiej marki na aukcję Amelia w Broad Arrow to: • Porsche 911 Turbo S Flachbau z 1994 r., wyjątkowo niski przebieg i zgodne numery, przykład zaledwie 39 wersji X85 964 Turbo sprzedanych w USA, reprezentujących szczyt 964 projekt i moc (szac. 1 150 000 USD – 1 350 000 USD); • Porsche GT3 RS 4.0 z 2011 r., niskoprzebiegowe, bogate w opcje egzemplarze ostatniej wersji z manualną skrzynią biegów 911 GT3 RS i najdoskonalszy wyraz sześciocylindrowego silnika Metzgera (szac. 650 000–700 000 USD); • Porsche 911 R z 2016 r., samochód z niskim przebiegiem, kupiony przez dwóch właścicieli od nowego egzemplarza, szczycący się niesamowitym połączeniem silnika GT3 RS, sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów „GT Sport” i bezskrzydłowej sylwetki 911 (szac. 475 000–525 000 USD); • Porsche 356 „Pre-A” Speedster z 1955 r., cudownie odrestaurowany Speedster z drugiego rocznika, doskonale nadający się na imprezy i wycieczki z epoki, zgodnie z zamierzeniami Porsche (szac. 320 000–360 000 USD); • Porsche 911 SC Alméras Frères „Eminence” Rally Tribute z 1979 r., wierny hołd dla zgłoszenia Alméras Brothers 1982 Rallye Monte Carlo, pilotowanego przez Björna Waldegårda. Zbudowany na bazie modelu 911 SC z 1979 r., z modyfikacjami zewnętrznymi zgodnymi z okresem i przygotowany na przyszłe wydarzenia historyczne (szac. 300 000–400 000 USD); • Porsche 911 Cup 3.8 z 1995 r., rzadki samochód fabryczny z silnikiem o identycznych numerach, zamówiony przez Bridgestone Tire Company w celu promocji opony S-02. Samochód Pucharu był utrzymywany przez Rohr Racing przez cały 1995 rok i powierzony Hurleyowi Haywoodowi i Davidowi Murry’emu na gorące okrążenia na imprezach IndyCar w tym roku (szac. 250 000 – 300 000 $); • Porsche 911 Carrera RS z 1996 r., dobrze zachowany, dostępny na rynku japońskim egzemplarz najdoskonalszego, wolnossącego, chłodzonego powietrzem wariantu 993 do jazdy po drogach (szac. 325 000–400 000 USD). Debiut Broad Arrow jako oficjalnej aukcji The Amelia rozpocznie kalendarz firmy na 2023 rok 4 marca w The Ritz-Carlton na wyspie Amelia. Aukcja Amelia obejmie ponad 100 wyjątkowych samochodów kolekcjonerskich, od przedwojennych amerykańskich i europejskich klasyków po ikony sportów motorowych i nowoczesne supersamochody. Informacje o wydarzeniu i rejestracja oferentów są dostępne na stronie broadarrowauctions.com. Entuzjaści Porsche będą chcieli zostać w pobliżu na Amelia Concours d’Elegance w niedzielę, 5 marca. Polecane klasy na 28. coroczne wydarzenie to Porsche Fiberglass Racing Spyders, Porsche Carrera 2.7 i Porsche 959. Dodatkowe informacje i możliwość zakupu biletów na The Amelia 2023 uhonorowanie NASCAR Hall of Fame, Jeffa Gordona, odwiedź AmeliaConcours.com. Źródło zdjęcia: Broad Arrow Auction
opublikowane na stronie conceptcarz.com

Idź do oryginalnego materiału